ارائه این خدمات در استانبول رایگان شد

خبر خوش این است که فرصت‌های زیادی برای لذت بردن از استانبول بدون صرف هزینه وجود دارد.
ارائه این خدمات در استانبول رایگان شد
کد خبر : ۶۳۸۹۴

استانبول، شهر مساجد باشکوه، بازار‌های پر جنب و جوش و مناظر خیره کننده، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران با هر بودجه‌ای است. در حالی که بسیاری از جاذبه‌های مشهور این شهر نیازمند پرداخت ورودی هستند، خبر خوش این است که فرصت‌های زیادی برای لذت بردن از استانبول بدون صرف هزینه وجود دارد.

بازدید از مکان‌های دیدنی استانبول
شاهکار‌های معماری مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و مسجد سلیمانیه، دروازه‌هایی به سوی تاریخ و فرهنگ غنی ترکیه هستند و بازدید از این جاذبه‌ها برای عموم رایگان است. گشت‌وگذار در هزارتوی رنگ‌ها، عطر‌ها و آؤنایی با انسان‌ها ازفرهنگ‌های مختلف در بازار بزرگ و بازار ادویه، یک تجربه حسی واقعی و فرصتی عالی برای یافتن سوغاتی و چشیدن غذا‌های محلی با قیمت مناسب است. این بازار‌ها از مکان‌های تاریخی و باارزش استانبول به حساب می‌آیند که فرصت آشنایی با آن‌ها به طور رایگان برای شما فراهم است. 

تماشای پانورامای بی‌نظیر استانبول از فراز تپه چاملیجا یا برج گالاتا، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، خاطره‌ای به یاد ماندنی را رقم خواهد زد. استانبول مملو از پارک‌های سرسبز و زیبا است که مکانی عالی برای استراحت، پیک نیک و لذت بردن از فضای باز هستند. پارک امیرگان، پارک یلدیز و پارک گلهانه از جمله پارک‌های محبوب این شهر هستند.

فعالیت‌های رایگان در استانبول
پیاده‌روی بر روی پل گالاتا: قدم زدن روی این پل تاریخی که اروپا و آسیا را به هم متصل می‌کند، یک تجربه خاطره‌انگیز است و فرصتی عالی برای تماشای قایق‌ها و مناظر شهر ارائه می‌دهد.

کروز در تنگه بسفر: با یک کشتی عمومی یا اتوبوس دریایی می‌توانید با هزینه بسیار پایین در تنگه بسفر، یکی از مشهورترین گذرگاه‌های آبی جهان، گشت و گذار کنید و از تماشای کاخ‌ها، عمارت‌ها و مناظر دیدنی دو طرف تنگه لذت ببرید.

حضور در رویداد‌های فرهنگی: در طول سال، جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های متعددی به صورت رایگان در استانبول برگزار می‌شود. پیش از سفر با کمی جستجو در اینترنت، می‌توانید رویدادی متناسب با سلیقه خود را پیدا کنید.

بازدید از موزه‌ها: برخی از موزه‌های استانبول مانند موزه پانورامای ۱۴۵۳، در روز‌های خاصی از ماه یا ساعات مشخصی از روز، درب‌های خود را به صورت رایگان به روی بازدیدکنندگان می‌گشایند. بازدید از موزه‌های دولتی استانبول نیز مانند موزه هنر‌های مدرن، در تمام روز‌های هفته و بازدید از موزه پرا، در ساعات ۶ تا ۱۰ شب‌های جمعه رایگان است.

استفاده از استانبول کارت
با تهیه Istanbul Museum Card، می‌توانید از ورودی رایگان یا تخفیف‌دار به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها و مکان‌های محبوب استانبول بهره‌مند شوید. بسیاری از مکان‌های عمومی در استانبول مانند اکثر میدان‌ها و محله‌های شهر، کافه و رستوران‌ها و مراکز خرید اینترنت رایگان به شما ارائه می‌دهند.

تور‌های پیاده‌روی رایگان متعددی در استانبول وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با همراهی یک راهنمای محلی، از محله‌های مختلف شهر دیدن کنید و اطلاعات جالبی در مورد تاریخ و فرهنگ آنجا به دست آورید. اپلیکیشن‌های گردشگری مانند Istanbul Tourist Pass و Eventful Istanbul می‌توانند به شما در یافتن رویدادها، جاذبه‌ها و فعالیت‌های رایگان در استانبول کمک کنند.

گشت و گذار زیر چتر‌های رنگی در خیابان زیبای کاراکوی، عکاسی و قدم زدن در محله رنگارنگ بالات، بازدید از گالری‌های هنری خیابان استقلال و... از دیگر تفریحات رایگان برای مسافران هستند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر