گزارش خبرگزاری میزان از صدور حکم طویل‌المدت برای متهمان حوادث اخیر

خبرگزاری میزان در گزارشی درباره ادعای صدور احکام طویل‌المدت برای متهمان حوادث اخیر توضیحاتی ارائه کرد.
گزارش خبرگزاری میزان از صدور حکم طویل‌المدت برای متهمان حوادث اخیر
کد خبر : ۱۱۲۵۲

* بیتا حقانی نسیمی متهمی است که در رابطه با حوادث شهر ساری بازداشت و محاکمه شده است.

* براساس رای صادره در دادگاه بدوی، این فرد بابت فعالیت تبلیغی نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس تعزیری، از حیث اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی یا خارجی کشور با مصداق شرکت در تجمعات ۲۹ و ۳۰ شهریور سال جاری در ساری به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از حیث اتهام تحریک و ترغیب مردم به تجمع با انتشار فراخوان تجمعات و مطالب مرتبط با آن در فضای مجازی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، از حیث بزه توهین به مقدسات به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و بابت اتهام موضوف موضوع تبصره ۱ ماده ۷۴۲ قانون جرایم رایانه‎ای به تحمل ۲ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است.

* در این پرونده نیز برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که این متهم به ۱۸ سال حبس محکوم شده است.

* این در حالی است که براساس قانون و در صورت تایید رای از سوی دادگاه تجدید نظر، مجازات اشد (۵ سال حبس) در رابطه با این پرونده اجرا خواهد شد. 

* در پرونده دیگری که در فضای مجازی مطرح است، مرتبط با پرونده فردی به نام احسان پیربرناش است.

* پیربرناش که در حوادث قائم شهر و همچنین در برخی از اغتشاشات تهران حضور فعال داشته است، براساس حکم دادگاه بدوی، به اتهام تشکیل یا اداره جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، بخاطر فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به مقدسات به تحمل پنج سال حبس تعزیری و از حیث موضوع ماده ۷۴۶ قانون جرایم رایانه ای به تحمل ۲ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و با اجرای مجازات اشد محکوم شده است.

* در مورد پرونده این متهم نیز رسانه‌های ضد انقلاب نیز با تجمیع احکام صادره برای این فرد در اخبار خود مدعی می‌شوند وی به ۱۸ سال حبس محکوم شده است.

* این در حالی است که در این پرونده نیز در صورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، مجازات اشد (۱۰ سال حبس) قابلیت اجرایی خواهد داشت.

* قانون‌گذار در راستای استمرار حمایت از محکوم، آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و عفو را نیز در حکم اجرا حکم دانسته است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
میزان
مجله زندگی
ارسال نظر