ابهام در صدور احکام رتبه‌بندی معلمان ورودی دو سال اخیر

علی رغم اعلام خبر از سوی کانال های فرهنگیان، نگارش ۱۶۱۵ که امروز به ادارات مناطق ارسال شده است همچنان صدور احکام رتبه بندی معلمان برای ورودی های ۲ سال اخیر را در ابهام قرار داده بود.
ابهام در صدور احکام رتبه‌بندی معلمان ورودی دو سال اخیر
کد خبر : ۶۶۹۶

رتبه‌بندی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.بر اساس رتبه بندی معلمان آنها با در نظر گرفتن معیارهایی در چهار گروه طبقه بندی و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شد. رتبه‌بندی معلمان اواخر آبان ماه سال گذشته به تصویب رسید. رتبه بندی معلمان برای کلیه معلمان، در یکی از رتبه های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرائی آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون، انجام می شود.

کانال معلمان جوان نوشت که علی رغم اعلام خبر از سوی کانال های فرهنگیان، نگارش ۱۶۱۵ که امروز به ادارات مناطق ارسال شده است همچنان صدور احکام رتبه بندی معلمان برای ورودی های ۲ سال اخیر را در ابهام قرار داده بود.

با‌ توجه به ابهامات در مورد نگارش احکام رتبه بندی ورودی های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ لطفا در صورت دسترسی تصویری از احکام یا‌ نگارش آن برای ما ارسال کنید.

همچنین از دیروز خبرهایی در مورد مراجعه همکاران انتقالی به ادارات کار شده بود که با بررسی از ادارات این مورد نیز تایید نشد و اعلام شد نیازی به مراجعه حضوری به ادارات مبدا وجود ندارد‌ و مسئله باید از طریق ادارات پیگیری شود.

با توجه به بعد فاصله در برخی انتقال ها نیز امکانی برای مراجعه حضوری همکاران به ادارات مبدا وجود ندارد.

احکام بسیاری از کارکنان انتقالی صادر شده است.

مطابق اطلاعات دریافتی در مورد نگارش ۱۶۱۵ نگارش قبل برای ۱۴۰۰ هم ارسال شده بود. مشکل نگارش قبل این بود که اسامی همکاران ۱۴۰۰ را نمایش میداد اما خطای تاریخ ابلاغ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ میداد که رتبه بندی را صرفا شامل همکارانی می‌دانست که تا آن ‌ تاریخ مشغول به خدمت بودند؛ لذا در‌ نگارش جدید با تغییر تاریخ به ۱ مهر مشکل خطای تاریخ حل شده و در بند ۳ نگارش اشاره شده است.

اما کماکان برای ورودی های جدید( ۴۰۱) هنوز ابهام برطرف نشده است.

بنا به اظهارات وزیر آموزش‌وپرورش در سال آینده بر اساس رتبه معلمان حقوق و مزایا پرداخت می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای شایستگی‌های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت است. به عبارت دیگر اگر رتبه‌بندی این سه مورد را انجام ندهد، ماهیت خود را از دست خواهد داد.

یوسف نوری گفت: اعتبار رتبه‌بندی معلمان ۳۸همت (۳۸هزار میلیارد تومان) است. رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که اول باید همه را احکام بزنیم تا رقم نهایی از این ۳۸همت بالاتر نرود و بعد پرداخت‌ها را آغاز کنیم. ممکن است این‌گونه باشد که یک تعدادی از معلمان رتبه‌های بالاتر بگیرند، اما رقم ریالی ما در سال جاری نرسد، یعنی رتبه‌اش را اعلام می‌کنیم، اما چون قانونگذار سقف تعیین کرده است، نتوانیم امسال پرداخت کامل داشته باشیم.

نوری افزود: هنوز تصمیمی گرفته نشده چون اعلام شده است که در سقف تعیین شده باید پرداخت‌ها صورت گیرد. حالا نمی‌دانم دیون می‌شود یا نمی‌شود. ولی برای سال آینده باید بر اساس رتبه‌ای که معلمان استحقاقش را دارند، دریافتی داشته باشند و حقوق و مزایا پرداخت شود.

وی اظهار کرد: در آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آمده است رتبه یک‌بار صادر شد و ۵ سال بعد می‌توانید حکم جدید را صادر کنید. مصوبه‌ای را گرفتیم که بتوانیم علی‌الحساب به همکاران‌مان پرداخت کنیم تا یکی، دو ماه آینده که رتبه‌ برای آنها صادر می‌شود. ان‌شاءالله رتبه‌بندی معلمان به پایان سال نمی‌خورد. سامانه هم مشکلی ندارد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر