بهترین گوشی‌های ۷ میلیونی بازار کدامند ؟

تفاوت بهترین گوشی‌های اقصادی سامسونگ در آیتم پردازنده بیشتر به‌چشم می‌آید. به‌همین خاطر M33 را گران‌تر از A23 و A13 می‌فروشند.
بهترین گوشی‌های ۷ میلیونی بازار کدامند ؟
کد خبر : ۱۳۰۹۴

قیمت موبایل ظرف ماه‌های گذشته بی‌رحمانه در مسیر صعودی حرکت کرده و حالا ترکیب مدل‌های پرفروش نسبت به اوایل پاییز دستخوش تغییراتی شده است. مثلا گلکسی A۱۳ به‌عنوان یکی از محبو‌ب‌ترین مدل‌های اقتصادی بازار که در مهر و آبان نهایتا شش میلیون تومان فروخته می‌شود، الان گران‌تر شده و خودش را به جمع مدل‌های هفت میلیونی رسانده است. الان با بودجه هفت میلیونی می‌شود کنار A۱۳ ، گوشی گلکسی A۲۳ را زیرنظر داشت یا سراغ گلکسی M۳۳ رفت که از حیث پردازنده رقیبی برای بهترین میان‌رده‌های سامسونگ به‌حساب می‌آید.

شماره یک| گلکسی M۳۳ سامسونگ

به گزارش فرارو، گلکسی M33 را با ارفاق جزو بهترین گوشی‌های هفت میلیونی سامسونگ می‌دانیم. چون فروشنده‌های موبایل نسخه ۲۵۶ گیگابایت آن را حدود ۸.۵ میلیون می‌فروشند و خرید گلکسی M33 در نیمه بهمن امسال با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت حدود هفت میلیون و ۱۰۰ تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد. درعوض با خرید گلکسی M33 ، صاحب گوشی می‌شوید که از حیث پردازنده می‌تواند یقه بهترین میان‌رده‌های سامسونگ را بگیرد. تراشه اصلی پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ همان تراشه‌ای است که سامسونگ برای گلکسی A33 و گلکسی A53 از آن استفاده کرده و الان این دوتا مدل را در بازار موبایل خودمان به‌ترتیب ۹ و ۱۱ میلیون تومان می‌فروشند. پس می‌توانیم خرید گلکسی M33 را برای آن‌هایی که پردازنده اولویت دارد، توصیه کنیم. با این حال در سایر آیتم‌ها، گلکسی M33 چیز دندان‌گیری ندارد. مثلا حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل را می‌شود بین مدل‌های ارزان‌تر سامسونگ پیدا کرد و نمایشگر TFT LCD خساست سامسونگ در طراحی M33 را نشان می‌دهد.

شماره دو| گلکسی A۱۳ سامسونگ

گوشی گلکسی A13 را با کلی اندوه و افسوس جزو بهترین مدل‌های هفت میلیونی سامسونگ می‌دانیم. چون تا همین چند ماه پیش خرید آن نهایتا شش میلیون تومان آب می‌خورد، اما الان فروشنده‌های موبایل نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن را که شش گیگابایت حافظه‌موقت دارد، حدود هفت میلیون می‌فروشند. ناگفته نماند کف قیمت گلکسی A13 درحال حاضر حدود پنج میلیون تومان است که با این پول می‌شود سراغ نسخه ۶۴ گیگابایت با حافظه‌موقت چهار گیگابایت رفت. گلکسی A13 همین الان در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی به پرفروش‌ترین گوشی بازار تبدیل شده است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت و نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD، ترکیب نسبتا قابل قبولی برای یک گوشی اقتصادی است و از گلکسی A13 نباید انتظار زیادی داشته باشیم. از طرفی گلکسی A13 را نسبت به گلکسی A23 و M33 ارزان‌تر می‌فروشند که خرید آن می‌تواند نسبت به دو گزینه قبلی صرفه اقتصادی داشته باشد و می‌شود بخشی از بودجه هفت میلیونی را نگه داشت.

شماره سه| گلکسی A۲۳ سامسونگ

گلکسی A23 رقابت نزدیکی با A13 و M33 دارد. در بخش دوربین و باتری تقریبا فرقی بین این سه مدل وجود ندارد و مهم‌ترین تفاوتشان در آیتم پردازنده به‌چشم می‌آید. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل همان حسگر مشترک بین گلکسی A23 ، گلکسی A13 و گلکسی M33 است. اگر سختگیری نکنیم، نباید تفاوت زیادی بین نمایشگر PLS LCD در گلکسی A23 و A13 با نمایشگر TFT LCD قائل باشیم. ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت هم نقطه مشترک بعدی این سه مدل در بخش باتری است، اما چیزی که باعث می‌شود گلکسی A23 را انتخاب بهتری نسبت به گلکسی A13 بدانیم، برتری آن در آیتم پردازنده است. با این وجود در بخش پردازنده بازهم برتری با گلکسی M33 است و به‌همین دلیل خرید آن گران‌تر از A13 و A23 تمام می‌شود.

منبع :
فرارو
مجله زندگی
ارسال نظر