جزئیات تازه از ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به باقیمانده ۲۵ درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۷۵ درصد از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد اما ۲۵ درصد از آن باقی ماند که به گوش فراموشی سپرده شد.
جزئیات تازه از ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان
کد خبر : ۱۵۰۹۳

جلسه‌ای با حضور عبدالحمید عبائی حسنی رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خوزستان، حمید باوی بحره رئیس کانون بازنشستگان اهواز، حمیدیه و کارون، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، اسدی رئیس کانون عالی کشور و مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز حمیدیه کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی برگزار و مطالبات و مشکلات بازنشستگان مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه عبائی حسنی با اشاره به باقیمانده ۲۵ درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۷۵ درصد از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد اما ۲۵ درصد از آن باقی ماند که به گوش فراموشی سپرده شد و تاکنون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان در کانون‌های بازنشستگان برای این مطالبه مراجعه می‌کنند و پاسخ قانع کننده‌ای برای آنها نداریم. وی در خصوص حق جنگی و بدی آب و هوا نیز افزود: حق جنگی و بدی آب و هوا از جمله مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستانی است؛ تمام شهرهای خوزستان درگیر با جنگ بودند و این مزایا به تک تک آن‌ها باید تعلق گیرد.
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان دوران جوانی خود را در هشت سال دفاع مقدس سپری کردند این حق مسلم آن‌ها است که این مزایا را دریافت کردند. متاسفانه در حال حاضر بخشی از شاغلین سازمان‌ها و ادارات که هیچ وجود خارجی در جنگ تحمیلی نداشتند این مزایا را دریافت می‌کنند اما بازنشستگان خوزستانی هنوز چشم انتظار حمایت مسئولان جهت تحقق این وعده به حق خود هستند. وی همچنین در خصوص موضوع درمان و کمبود تجهیزات، امکانات و پزشک متخصص در مراکز درمانی و شهرستان‌های فاقد درمانگاه ملکی اضافه کرد: در خوزستان ۲۳۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی وجود دارد که با احتساب تقریبی افراد تحت پوشش جامعه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهند که از نظر درمانی با مشکلاتی مواجه هستند که باید مرتفع شوند.
عبائی حسنی بیان کرد: بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی نمی‌توانند با این کمبود‌ها پاسخگوی ظرفیت آماری بازنشستگان این استان باشند که باید برای این موضوع چاره اندیشی شود. وی سپس در خصوص سهمیه سفرهای زیارتی و وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی استان اظهار کرد: سهمیه‌های وام و سفرهای زیارتی به هیچ عنوان پاسخگویی ظرفیت عظیم بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان نیست و خواستار افزایش این ظرفیت هستیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
روز نو
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نرگس
ارسالی در
یه سره حرف میزنند سال داره تمام میشه
حمید
ارسالی در
خداوند لعنت کند کسانی را که در حق بازنشسته های تامین اجتماعی کوتاهی میکنند چرا متناسب سازی را برای ما اجرا نمی کنند و حق ما را می خواهند بخورند
ناشناس
ارسالی در
خوب جزئیات این 25درصد کجای این خبر بود؟؟!!
متاسفم براتون از تیتر های دروغ و مزخرفتان
قربان
ارسالی در
تکلیف ماشین های فرسوده چه میشود
بازنشسته
ارسالی در
واقعا برای مسئولین زیرربط ننگ است در این ایام گرانی وتو رم کمر شکن حقوق بحق بازنشستگان را برای جمع آوری رای در آنجاها هزینه میکنند وجای سوال است از خانواده های خودشان سوال کنند که با مبلغ۹میلیون تومان برای خرید یک روزه شأن کفاف میکند.حتما جواب منفی است.پس چرا آقایان ریئس جمهور و وزیر تعاون به وسیله بی تفاوت هستند آیا انصاف است پولهای آورده شده از حق بیمه کارگران و بازنشستگان را در جاهای دیگر هزینه شود .آخی ما در یک کشور اسلامی زندگی میکنیم و در شعارها اعلام میکنیم عدالت باید رعایت شود حالا این رعایت عدالت شد اما بازنشستگان با این همه مریضی وپیری وغیره چگونه جوابگوی زندگی باشیم وماباید همیشه شرمنده خانواده باشیم