وام یک میلیارد تومانی بانک توسعه تعاون تحت چه شرایطی پرداخت می‌شود؟

تعاونی‌های تولیدی که مشتری بانک توسعه تعاون هستند، می‌توانند وام 1 میلیارد تومانی طرح «بسته رونق تعاون 2» را دریافت کنند.
وام یک میلیارد تومانی بانک توسعه تعاون تحت چه شرایطی پرداخت می‌شود؟
کد خبر : ۲۲۶۵

 این وام به تعاونی‌های غیرتولیدی و اعضا و تعاونی‌های مصرف و تولید هم پرداخت می‌شود منتهی مبلغ آن برای غیرتولیدی‌ها 500 میلیون تومان و برای تعاونی‌های مصرف و تولید 200 میلیون تومان است.

این وام 1 میلیارد تومانی به تعاونی‌هایی پرداخت می‌شود که در یکی از شعب بانک توسعه تعاون، سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند. افراد واجد شرایطی که متقاضی این تسهیلات هستند باید بین دو تا چهار ماه میانگین حساب ایجاد کنند. نرخ سود این تسهیلات برحسب نوع تعاونی و ماندگاری سپرده و همچنین ضریب برابری تسهیلات بین 10 تا 17 درصد اعلام شده است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام نیز به 60 ماه می‌رسد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات پروانه کسب، اعتبار شغلی و کسر از حقوق است.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر سود و دوره بازپرداخت، میزان هر قسط 24 میلیون و 852 هزار و 576 تومان است. کل سود تسهیلات نیز به 1 میلیارد و 491 میلیون و 154 هزار و 546 تومان می‌رسد.

عملکرد بانک توسعه تعاون در یکسال اخیر

بانک توسعه تعاون به منظور تخصیص منابع و کمک به تامین سرمایه کارآفرینان به منظور ایجاد اشتغال جدید و کمک به بنگاه‌های اقتصادی موجود، ایجاد فرصت‌های شغلی نو و … به وجود آمد. اخیرا محمد شیخ‌حسینی، سرپرست بانک توسعه تعاون، اعلام کرده که خالص تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها در طول یک سال اخیر 81 درصد رشد داشته است. این بانک طی پنج سال گذشته نزدیک 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی اعطا کرد. هم اکنون مانده منابع بانک 32 درصد در مقایسه با شروع کار دولت رشد پیدا کرده است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
کاماپرس
مجله زندگی
ارسال نظر