اعلام ساز و کار ارزیابی شایستگی‌ها در رتبه‌بندی معلمان/ آخرین مهلت ثبت نام

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: ارزیابی شایستگی‌های معلمان طبق آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان با مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی است که در حال انجام مقدمات آن هستیم.
اعلام ساز و کار ارزیابی شایستگی‌ها در رتبه‌بندی معلمان/ آخرین مهلت ثبت نام
کد خبر : ۱۲۲۱

فارس نوشت، محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در خصوص بخشی که در رتبه‌بندی معلمان به این مرکز واگذار شده است، اظهار کرد: ارزیابی شایستگی‌ها طبق آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان با مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی است.

وی ادامه داد: برای ارزیابی شایستگی‌‌ها، تعدادی ارزیاب از بین معلمان شناسایی می‌کنیم تا در مرکز آموزش مدیریت دولتی آموزش ببینند و بعد هم کار ارزیابی شایستگی‌ها انجام می‌شود.

زارعی با بیان اینکه گام اول بحث شناسایی و آموزش است، افزود: به محض اینکه مدارک و مستندات ارسال شود، فرایند ارزیابی را شروع می‌کنیم؛ یک بخش، بررسی همان مدارک و مستندات است و یک بخش هم نظرات است که ارزیابان بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در طول فرایند، ارزیابی انجام می‌شود و مقطعی نیست، گفت: نتایج ارزیابی را به هیأت ممیزه گزارش می‌کنیم و تعیین رتبه با هیأت ممیزه است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی تصریح کرد: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان مکلف کرده است که سامانه‌ای مختص رتبه‌بندی ایحاد شود و ما به محض ایجاد سامانه و بارگذاری مدارک و مستندات معلمان، ارزیابی را آغاز خواهیم کرد.

وی از ارسال بخشنامه‌ ارزیابی به استان‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس این بخشنامه، چارچوبی را اعلام می‌کنیم تا استان‌ها ارزیاب‌ها را شناسایی کنند و آنها را به مرکز آموزش مدیریت دولتی استان‌ها معرفی کنند تا کار آموزش شروع شود.

امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان

امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان

قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان از اول تیرماه آغاز شده است و طبق اعلام وزارت آموزش‌وپرورش مهلت ثبت‌نام متقاضیان که دو مرتبه و تا ۳۱ تیرماه تعیین شده بود، پایان وقت امروز به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، آنگونه که مقدم‌زاده، سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفته است، ثبت‌نام افراد متقاضی جهت استفاده از خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گذشته است و آخرین مهلت ثبت‌نام فرهنگیان جهت استفاده از خدمات بیمه تکمیلی درمان،   امروز، ۳۱ تیر است.

وی همچنین از فرهنگیان خواسته است در صورت تمایل و در مهلت باقی مانده برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی به نشانی اینترنتی https://apps۱.dana-insurance.ir/ مراجعه و اطلاعات خود و افراد تحت تکفل‌شان را در سامانه ثبت کنند.

میزان حق‌بیمه و زمان ثبت‌نام بیمه تکمیلی

در شیوه نامه اجرایی بیمه درمان تکمیلی سال ۱۴۰۱ آمده است که نظر به انعقاد قرارداد شرکت بیمه دانا با وزارت آموزش و پرورش از تاریخ اول تیر ۱۴۰۱ لغایت اول تیر ۱۴۰۲ بیمه‌گر در ازای انجام تعهدات بیمه‌گزار متعهد است هزینه‌های بیمه‌شدگان را جبران کند.

در تفاهم نامه مذکور مقرر شده است قرارداد کلیه رشته‌های بیمه ای از تاریخ اول تیر ۱۴۰۱ توسط شرکت بیمه دانا اجرا شود.  براساس مفاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان، کلیه کارکنان شاغل (رسمی، پیمانی و قراردادی) به همراه افراد تحت تکفل آنان می‌توانند از تاریخ اول تیر ۱۴۰۱ با پرداخت حق بیمه ماهانه از مجموع مبلغ ۲/۷۵۰/۰۰۰ ریال (مبلغ ۹۱۶/۰۰۰ ریال برای هر نفر سهم کارمند و مبلغ ۱/۸۳۴/۰۰۰ ریال برای هر نفر سهم دستگاه) تحت پوشش قرار می‌گیرند.

- منظور از افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی عبارت است از فرزندان، همسر یا همسران دائمی بیمه شده اصلی و والدین تمامی کارکنان و همسر و فرزندان کارکنان اناث

 تذکر مهم : لازم به ذکر است حق بیمه ماهانه مربوط به والدین تمامی کارکنان و همسر کارکنان اناث شامل سهم دستگاه نیست و حق بیمه مربوطه به صورت کامل از حقوق بیمه شده اصلی کسر خواهد شد.

- کارکنان سازمان های وابسته همچون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نهضت سواد آموزی، سازمان توسعه مشارکت های مردمی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دانشگاه شهید رجایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... همانند سنوات گذشته و به شرط تأمین و پرداخت صددرصد حق بیمه می توانند تحت پوشش قرار گیرند.

- ادارات و مناطق آموزش و پرورش استان‌های کشور باید ترتیبی اتخاذ کنند تا کارکنان بتوانند حداکثر تا ۳۱ تیرماه سال جاری نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه شرکت بیمه‌ مذکور اقدام و آن را مبنای کسر حق بیمه تعیین شده برای هر یک از بیمه شدگان قرار داده و پس از کسر حق بیمه مربوطه، آن را به حساب اعلام شده از سوی بیمه‌گر واریز کنند.

- کارکنان باید بدون حق انتخاب، همسر و فرزندان خود را تحت پوشش قرار دهند، در غیر این صورت امکان پوشش افراد گزینشی از سوی بیمه گر میسر نخواهد بود. مسئولیت پرداخت هرگونه اختلاف حق بیمه با تعداد بیمه‌شدگان به عهده ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خواهد بود.

بدیهی است انعقاد هرگونه قرارداد با سایر شرکت‌های بیمه و خارج از توافقات اعلامی ممنوع است. همچنین نظر به اهمیت موضوع ضروری است در هریک از ادارات کل آموزش و پرورش و مناطق تابعه، مسئولین فناوری اطلاعات، کارشناسان دفاتر بودجه، کارشناسی امور مالی نهایت همکاری را در خصوص امور مربوط به قرارداد با مسئولین اجرایی قرار داد (ادارات رفاه و پشتیبانی) جهت اجرای مناسب آن به عمل آورند.

 

 

 

مجله زندگی
ارسال نظر