ایمپلنت چیست و چه فوایدی دارد ؟

ایمپلنت‌های دندانی یکی از بهترین روش‌های جایگزین دندان طبیعی هستند که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارند.
ایمپلنت چیست و چه فوایدی دارد ؟
کد خبر : ۱۵۷۶۲

کسانی که از این وسایل کاشتنی استفاده می‌کنند رضایت زیادی از زندگی بعد از عمل جراحی ایمپلنت دارند و به گفته خودشان زندگی شان تغییرات مثبت زیادی داشته است.

فواید ایمپلنت

حتما خوب می‌دانید که دندان درد و دندان از دست رفته چه مشکلاتی برای شما به وجود می آورد. شاید یکی از بزرگترین مشکلات کسانی که دندان هایشان را از دست داده اند از بین رفتن قدرت جویدن باشد. برای همین چنین اشخاصی معمولا هر غذایی را نمی توانند بخورند چون قدرت جویدن ندارند. در مقایسه با سایر روش‌های جایگزینی دندان، جویدن با ایمپلنت دندان بسیار طبیعی است. این در حالی است که جویدن غذا با برخی از بریج‌ها دشوار است.

افزایش اعتماد به نفس

اغلب کسانی که دندان های خود را از دست داده اند یا آن ها را کشیده اند هنگامی که صحبت میکنند یا زمانی که لبخند میزنند معمولا اعتماد بنفس کمی دارند. برخی ها بخاطر نبود دندان، کلا لبخند نمیزنند یا خیلی کم صحبت کنند. دلیلش هم این است که زمانی که دندان در دهان نباشد صحبت کردن واقعا سخت است و ممکن است تلفظ و ادای کلمات راحت نباشد. حتی ممکن است که ادای کلمات به صورت ناخواسته اشتباه باشد. یکی از مزایا و فواید ایمپلنت دندان بهبود گفتار و افزایش اعتماد به نفس است.

 

بیشتر بخوانید:

راهکارهایی برای خلاصی از زردی دندان‌ها

علائم کمبود کلسیم در کودکان

 

ماندگاری

یکی از فواید ایمپلنت ماندگاری و دوام بالای آن است. دندان‌های طبیعی می‌توانند به راحتی در دوره پیری بریزند ولی این ایمپلنت‌ها به طرز عجیبی تا آخرین ثانیه عمر نیز می‌توانند در جای خود و در بهترین حالت حفظ شوند. اگر بخواهیم ایمپلنت ها را با سایر روش های جایگزینی دندان مثل بریج ها یا پروتزها مقایسه کنیم، قطعا ایمپلنت‌ها پیروز هستند. زیرا برای مثال، بریج دندان تنها 5 تا 10 سال عمر میکند و بعد از آن باید تعویض شود. اما ایمپلنت ها را اگر درست و حسابی نگهداری کنید مرگ ندارند.

جوان‌تر به نظر آمدن

کسانی که دندان‌های منظم، سفید و زیبایی دارند معمولا صورت بهتری هم دارند و وقتی لبخند می‌زنند خواستنی‌تر هستند. این افراد بخش زیادی از زیبایی خود را مدیون دندان‌هایشان هستند. خوب است بدانید که اگر حتی یکی از دندان هایتان را از دست بدهید روی زیبایی شما تاثیر میگذارد مخوصا اگر آن دندان در جلو باشد.

از آنجایی که ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌های جایگزینی دندان‌های طبیعی شما است، به عنوان یک جانشین لایق هر آنچه که دندان برای شما انجام می‌دهد را با همان کیفیت برای شما به ارمغان می‌آورد. دقیقا مشابه دندان‌های طبیعی، ایمپلنت دندان هم شما را جوانتر نشان می‌دهد. بنابراین جوانسازی یکی از فواید ایمپلنت‌های دندانی است..

حفظ سلامتی دهان

به عنوان یک شی خارجی و کاشتنی، یکی از مزایای ایمپلنت دندان کمک به حفظ سلامتی دهان و دندان است. ایمپلنت ها به صورت یکپارچه در لثه ها و دندان شما کاشته می‌شوند و تداخلی با سلامتی دهان و دندان شما ندارند. زیرا دقیقا مشابه دندان هستند و مشابه آن عمل می‌کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر