اتوبان تهران کرج دو طبقه می‌شود

​مدیرکل راه و شهرسازی البرز به بحث دو طبقه شدن اتوبان کرج- تهران اشاره کرد و گفت: مطالعات آن در حال انجام است و اگر به تصویب برسد، اجرای پروژه کنارگذر شمالی که طبق برآوردهای اولیه حدود ۱۰ هزار تومان اعتبار نیاز دارد، منتفی می‌شود.
اتوبان تهران کرج دو طبقه می‌شود
کد خبر : ۱۶۱۶۳

اتوبان تهران-کرج  با پهنای ۵ باند در هر مسیر در زمان محمدرضا شاه پهلوی و با نظارت مستقیم نخست‌وزیر وقت امیرعباس هویدا و با سرمایه‌گذاری بودجه عمرانی ساخته شد. هدف از این راه ایجاد ارتباط آسان تهران و حومه غربی خود و سکونت جمعیت مازاد تهران در حومه غربی است.

این آزادراه در ۲۰ آذر ۱۳۴۵ تأسیس گردید، در آن سال کل هزینهٔ ساخت این آزادراه ۶۰ میلیون تومان شد. در این مسیر سه پمپ بنزین وجود دارد که دو تا از این پمپ بنزین‌ها در مسیر غرب به شرق و تقریباً در دو سر آن استقرار یافته و پمپ بنزین دیگر در میانه‌های مسیر در منطقه ورداورد قرار دارد. ادامه این اتوبان به قزوین می‌رسد که در ادامه مسیر دو شاخه می‌شود یک مسیر به سمت رشت رفته و دیگری از تاکستان، ابهر و زنجان به سمت تبریز می‌رود.

رضا خالقی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه کنارگذر شمالی تا سال ۹۹ به عهده شهرداری بود، اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای تکمیل این پروژه، از این سال راه و شهرسازی هم به صورت مشارکتی برای تکمیل آن ورود کرد.

وی ادامه داد: با تاسیس شرکت احداث در سال ۹۹، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تزریق شد و در حال حاضر پیشرفت به حدود ۶۲ درصد رسیده است.

این مسئول تاکید کرد: برای اینکه بزرگراه شمالی به مرحله بهره برداری برسد حدود شش هزار میلیارد تومان نیاز است که چهار هزار میلیارد آن مربوط به ساخت و دو هزار میلیارد تومان هم تملک است.

خالقی ابراز کرد: برای تکمیل این پروژه وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان تزریق کند و مابقی هم باید توسط شهرداری و سایر منابع دولتی تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز در ادامه به بحث دو طبقه شدن اتوبان کرج- تهران اشاره کرد و گفت: مطالعات آن در حال انجام است و اگر به تصویب برسد، اجرای پروژه کنارگذر شمالی که طبق برآوردهای اولیه حدود ۱۰ هزار تومان اعتبار نیاز دارد، منتفی می‌شود.

منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر