سامانه کروکی آنلاین چیست؟/همکاری مستقیم بیمه با پلیس محقق می‌شود؟

رئیس بیمه مرکزی گفت: به زودی سامانه کروکی آنلاین رونمایی می‌شود که همکاری مستقیم بیمه با پلیس است.
سامانه کروکی آنلاین چیست؟/همکاری مستقیم بیمه با پلیس محقق می‌شود؟
کد خبر : ۲۰۲۴

بهزاد پور رئیس بیمه مرکزی با حضور در برنامه صبح به خیر شبکه سه درباره  برنامه دولت سیزدهم برای مردمی سازی صنایع مختلف بود صنعت بیمه گفت:  برای اولین بار یک سند بالادستی به اسم سند تحول داریم که در آن به طور مشخص به یک سری اهداف بیمه اشاره شده که بحث مردمی شدن، الکترونیک شدن و کاهش تصدی از جمله این موارد است. طبیعتاً باید در حوزه بیمه به مردم خدمات بهتری داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف و مردمی شدن این بود که چگونه بیمه تکمیلی رو توسعه دهیم مشاغلی هستند که حجم جمعیتی زیاد دارند. اولین پروژه را در حوزه خادمان سلامت کار کرده‌ایم مقررات اصلاح شده است که بیش از ۵۰۰ هزار مشاغل رو پوشش می‌دهد. تسهیل خدمات و پرداخت خسارت از جمله دیگر موارد مردمی کردن حوزه بیمه است که برای این اهداف برنامه‌های زیادی وجود دارد.

بهزادپور درباره  تخلف و تقلب بیمه‌های مختلف  نیز گفت:  یکی از اقدامات خوب امسال بحث سامانه تقلب و تخلف بیمه است که شناسایی افراد پر ریسک و برخورد با آن‌ها در این سامانه در نظر گرفته شده است.

صنعت بیمه پیچیده است و مقابله با تخلف در این حوزه سخت‌تر است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش ما بحث شناخت بیمه و استفاده از آن است. اعتقاد ندارم که خیلی از شاخص‌های بیمه دنیا عقب هستیم. در منطقه، ضریب نفوذمان ۲.۴ است، اما نسبت به جهان کمی عقب هستیم اصلی‌ترین کار بیمه آرامش دادن است.برنامه‌های آموزشی مختلفی برای توسعه بیمه داریم.

به گفته رئیس بیمه مرکزی، صنعت بیمه نقشی که در تأمین مالی می‌تواند داشته باشد بسیار بارز و مهم است باید در این حوزه تقویت شویم.

وی درباره اینکه بیمه مرکزی چه میزان در جهت شعار سال حرکت کرده است نیز توضیج داد: آینده بیمه راهی جز بهره بردن از دانش بنیان‌ها ندارد.بحث تصادف‌های زیر ۲۰ میلیون که نیاز به کروکی ندارد. دو بخش شد. مواردی که کروکی نیاز دارد و مواردی که نیاز به کروکی نیست.

بهزادپور ادامه داد: به زودی سامانه کروکی آنلاین رونمایی می‌شود که همکاری مستقیم بیمه با پلیس است. سامانه‌ای دیگری هم طراحی شده که مردم می‌تواند خودشان اطلاعات را بارگزاری کنند. این موارد سبب می‌شود تقلب محدود و در زمان صرفه جویی شود.

وی درباره کامل شدن نسخه الکترونیکی بیمه تکمیلی نیز گفت:  این تکلیفی است که سال‌ها مورد نظر بوده است. تا دو ماه آینده بخش تکمیلی تعیین و تکلیف و حل می‌شود.

رئیس بیمه مرکزی درباره واریز نشدن حق بیمه کشاورزان، تصریح کرد:‌  این موضوع خیلی دقیق نیست، اما پیگیری می‌کنیم.اکنون بخشودگی بیمه شخص ثالث را برای هفته دولت پوشش داده‌ایم.

 

مجله زندگی
ارسال نظر