ماجرای فروش پناهگاه‌های آخرالزمانی چیست؟/ خون رنگین میلیاردرهای جهانی!

میلیاردرهای جهان در اقدامی عجیب، در حال خرید پناهگاه هایی آخرالزمانی برای محافظت از خود در برابر فروپاشی‌‌‌های احتمالی طبیعی و بشری هستند.
ماجرای فروش پناهگاه‌های آخرالزمانی چیست؟/ خون رنگین میلیاردرهای جهانی!
کد خبر : ۲۴۶۱

داگلاس راشکف، نظریه‌پرداز و انسان‌شناس، در مقاله اخیری که در نشریه گاردین منتشر کرده است، فاش کرده که چگونه میلیاردرهای فناوری برای دستیابی به پناهگاه های آخرالزمانی عجله دارند و برای نجات از فروپاشی جامعه ما، به استخدام پرسنل نظامی روی آورده‌اند.

در حالی‌که این ادعا بیش‌تر به موضوعی برای فیلم‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، اما ظاهرا دور از واقعیت نیست. به گزارش گاردین، راشکف با پنج تن از میلیاردرهای جهان ملاقاتی محرمانه داشته تا در مورد نجات یافتن از یک تحول سیاسی یا فاجعه‌های خشکسالی و آب‌وهوایی مشاوره دریافت کند. آنها به جای اینکه در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر یا حل مشکلات بپرسند، در مورد آنکه چگونه می‌توان فروشگاه‌های مواد غذایی را از هجوم مردم عادی در امان نگه داشت و از حمله نگهبانان به آنها جلوگیری کرد، سوالاتی را مطرح کردند.

آنها هم‌چنین این پرسش را مطرح کردند که آیا می‌توان عرضه غذا را با قفل‌های ترکیبی ویژه‌ای که تنها در دسترس آنها است، تامین کرد. ظاهرا یک طرح انضباطی نیز برای اطمینان از همکاری و وفاداری نگهبانان در این زمینه نیز مورد بحث قرار گرفته است. اگر چه این کار در نظر اول چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد، اما آنها هم‌چنین به فکر توسعه ربات‌های هوش مصنوعی در صورت امکان استفاده از این فناوری هستند تا به عنوان نگهبان و کارگر خدمت کنند.

 

Screenshot 2022-09-11 123202

در نهایت، مدیرعامل میلیاردر یک کارگزاری نیز توضیح داد که تقریبا کار ساخت سیستم پناهگاه زیرزمینی آخر‌الزمانی خود را به پایان رسانده است و پرسیده که چگونه می‌تواند پس از فروپاشی جامعه، بر نیروی امنیتی خود سلطه داشته باشد. راشکف در ادامه فاش کرد که تعبیر آنها از فروپاشی محیطی، ناآرامی اجتماعی، انفجار هسته‌ای، طوفان خورشیدی، ویروس غیرقابل مهار یا هک گسترده است که می‌تواند همه چیز را از بین ببرد.

 

اما شاید نگران‌کننده‌ترین بخش برای راشکف این بود که میلیاردرهای مذکور، به جای پرداختن به مشکلات جامعه، ظاهرا تنها در صدد راهی برای جدا کردن خود از بقیه افراد و جان سالم به در بردن از خطراتی نظیر تغییرات اقلیمی، مهاجرت گسترده، بیماری‌های همه‌گیر جهانی و کاهش منابع بودند.

به جای حل به موقع مشکلات و سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی که بتواند از بیماری‌های جهانی، کمبود مواد غذایی، کمبود آب و غیره جلوگیری کند، ظاهرا ایده بهتر برای آنها این است که در یک پناهگاه آخرالزمانی پنهان و منتظر فرارسیدن آخرالزمان باشند. همان‌طور که راشکف خاطرنشان کرد، در نتیجه ثروت و امتیازات به‌دست آمده از آن، میلیاردرها قصد دارند که صرفا خود را از خطر واقعی و فعلی که آنها را احاطه کرده، دور نگه دارند.

نگران‌کننده‌ترین جنبه این داستان آن است که افراد این چنینی، زمانی جهان را با دیدگاه‌های بیش از حد خوش‌بینانه خود از مزایای فناوری برای انسان و جامعه تحت‌تاثیر قرار می‌دادند. با این حال، امروزه تقریبا همه چیز از جمله جامعه دستخوش تغییر شده است. با این حال، تنها چیزی که تغییر نمی‌کند و همیشه پیروز است، پول و منابع مالی خواهد بود.

Screenshot 2022-09-11 123221

فعالیت چند استارت‌آپ در زمینه فروش پناهگاه های آخرالزمانی!

در این میان، چندین شرکت فعال در زمینه محصولات آخرالزمانی برای فروش با راشکف تماس گرفتند و از او خواستند تا در فروش محصولاتشان به آنها کمک کند. به عنوان بخشی از این عملیات فرار از بشر، راشکف خاطرنشان کرده که میلیاردرها در تلاش هستند تا به پناهنگاه های آخرالزمانی پر زرق و برق دست پیدا کنند.

در این زمینه، استارت‌آپی به نام Vivos فعالیت دارد که آپارتمان‌های لوکس زیرزمینی را به فروش می‌رساند که می‌توانند در سیلوهای موشکی و دیگر ساختمان‌های نظامی از کار افتاده، نصب شوند. این پناهگاه‌ها از امکانات کاملی نظیر استخر، سالن بازی، سینما و اتاق غذاخوری برخوردار هستند. با این حال، از نظر راشکف، با این پناهگاه‌ها تنها می‌توان زمان را به تعویق انداخت و هیچ تضمینی برای بقا در شرایط فروپاشی وجود ندارد.

اما چه شد که به این نقطه و خرید پناهگاه های آخرالزمانی رسیدیم؟ آیا سرمایه‌گذاری برای پیشرفت نسل خود هوشمندانه‌تر نیست؟ آیا بهترین کار این نیست که مطمئن شویم نسل‌های آینده، یعنی فرزندان ما، مکانی برای بازی در فضای باز و دسترسی به هوای تازه و بدون آلودگی دارند؟ آیا بهتر نیست در فناوری‌هایی که تضمین‌کننده بقای گونه ما هستند، سرمایه‌گذاری کنیم؟ آیا بهتر نیست که کمک کنیم تا بشر به سوی ستاره‌ها سفر کند و از این طریق امکان ادامه حیات برای انسان‌ها مورد مطالعه قرار گیرد؟

چیزی که شاید نگران‌کننده‌تر باشد، این است که به نظر می‌رسد میلیاردرهای مذکور، حتی از این واقعیت بی‌اطلاع هستند که تهدیدات دیگری نیز وجود دارند و پناهگاه‌ها، سیلوهای موشکی یا هر چیز دیگری به آنها کمک نخواهد کرد تا برای همیشه در امنیت کامل، زنده بمانند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر