انتقاد نماینده مجلس: ناعدالتی در پرداخت حقوق‌ معلمان عذاب آور شده !

نماینده مردم مراغه در مجلس با انتقاد از تبعیض و بی عدالتی در پرداخت حقوق‌ها گفت: نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش در تامین حداقل‌های زندگی خود عاجز هستند که لازم است اقدامی درخصوص رفع این مشکل انجام شود.
انتقاد نماینده مجلس: ناعدالتی در پرداخت حقوق‌ معلمان عذاب آور شده !
کد خبر : ۶۳۵۰

 علی علیزاده در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش درخصوص نیرو‌های خدماتی این وزارتخانه گفت: قسمتی از نیروی انسانی آموزش و پرورش را نیرو‌های خدماتی تشکیل می‌دهند که متاسفانه شامل رتبه نشده و حقوق و مزایای بسیار پایین دریافت می‌کنند، بنابراین در تامین حداقل‌های زندگی خود دچار مشکل شده و اضافه کار و مزایای رفاهی دریافت نمی‌کنند. ضمن آنکه سابقه بیمه قبلی آن‌ها در آموزش و پرورش لحاظ نمی‌شود، لذا لازم است وزیر آموزش و پرورش عنایت جدی به این عزیزان داشته باشد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس با تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارکنان ساختمان‌های مسکونی شامل سرایداران و نگهبانان مشاغل جدیدی هستند که در عصر جدید به وجود آمده اند، اما متاسفانه شامل بیمه تامین اجتماعی و حمایت قانون کار نمی‌شوند، لذا وزیر کار عنایت داشته باشد که این عزیزان نیز از مزایای بیمه و قانون کار استفاده کنند.

وی با تذکر به رئیس‌جمهور درخصوص ناهماهنگی‌ها در پرداختی‌های کارکنان دولت افزود: این مسئله نوعی تبعیض و ناعدالتی به وجود آورده است و این ناعدالتی، عذاب آور شده و انگیزه کاری را از کارکنان گرفته است، چرا که امروزه حقوق‌ها از ۵ الی ۶ میلیون تومان تا ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، لذا نهاد‌هایی مانند آموزش و پرورش، شهرداری، وزارت کشور، ثبت احوال و نیرو‌های مسلح را شاکی کرده است.

علیزاده ادامه داد: در حالی این نوع شیوه پرداخت بین کارکنان و سازمان‌های مختلف دولتی وجود دارد که رئیس جمهور قول ارائه لایحه نظام پرداخت هماهنگ را داده بودند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
معلم فرسوده
ارسالی در
جناب نماینده وقتی به این وزیر بی کفایت رای اعتماد میدادی کجا بودی که حالا هارت و پورت میکنی
با این وزیر دلقک معلمان به جایی نمیرسند
محمدپ کامیاران
ارسالی در
باعرض سلام وتشکرخدمت نماینده محترم مراغه جناب دکترعلی علی زاده به خاطرحمایت ازقشرزحمت کش نیروهای خدماتی اموزش وپرورش