سیگار کشیدن آرامتان می‌کند ؟

سیگار عامل اصلی مرگ‌و‌میر قابل پیشگیری در آمریکا و یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری‌ها است.
سیگار کشیدن آرامتان می‌کند ؟
کد خبر : ۶۷۶۶

دکتر جی تیلور هیز، مدیر مرکز وابستگی به نیکوتین در کلینیک مایو می‌گوید: من فکر می‌کنم از دلایل ترک سیگار در درجه اول اجتناب از اثرات نامطلوب سلامتی، طولانی‌تر شدن حیات انسان و زندگی بهتر برای او است.

ماهیت اعتیادآور استعمال دخانیات را می‌توان در نیکوتین ردیابی کرد، یک ماده شیمیایی که به طور متناوب بین محرک و افسردگی جایگزین می‌شود.

دکتر هیز می‌گوید: کاهش هوس به کشیدن سیگار نیاز به رویکرد ترکیبی رفتار درمانی و دارویی دارد. معمولاً در همه اعتیاد‌ها این مطلب یکسان است، که ما می‌خواهیم طرز فکر مردم و نحوه رفتار آن‌ها در مورد مصرف این ماده را تغییر دهیم.

اجتناب از محرک‌ها، امتحان تکنیک‌های ورزش و آرامش، تکیه بر یک سیستم حمایتی چند نکته است که باید هنگام ترک سیگار در نظر گرفت و به آن‌ها توجه کرد. نتایج حاصل از ترک سیگار می‌تواند استرس را کاهش دهد و سلامت کلی را بهبود بخشد.

دکتر هیز می‌گوید: اگرچه مردم از سیگار به عنوان کاهش‌دهنده استرس استفاده می‌کنند، اما در واقع استرس بیشتری ایجاد و القا می‌کند.

ما می‌دانیم افرادی که سیگار را ترک می‌کنند کاهش قابل توجهی در ناراحتی روانی دارند. به همین منظور تلاش در ترک آن برای بیماران وابسته به نیکوتین داریم.

 

مجله زندگی
ارسال نظر