جزئیاتی از طرح ممنوع‌الخروجی دانشجویان معترض

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» توضیحاتی ارائه کرد.
جزئیاتی از طرح ممنوع‌الخروجی دانشجویان معترض
کد خبر : ۶۸۷۵

محمد رشیدی با اشاره به طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» گفت: با انتشار خبر مربوط به طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» در فضای مجازی، برخی از مردم این سوال را مطرح می‌کنند که آیا قرار است محدودیت‌های برای دانشجویان درنظر گرفته شده و آنها ممنوع الخروج شوند؟ در پاسخ باید توضیح داد که این طرح نظر یک نماینده مجلس و نه اکثریت و کل نمایندگان مجلس است.

وی با بیان اینکه طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» اعلام وصول نشده است، گفت: خیلی از نمایندگان طرح‌هایی را می‌نویسند که به صحن نمی‌آید و قابلیت بررسی ندارد.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: همه ما به دانشجویان علاقه‌مندیم؛ آنها آینده‌ساز کشور هستند و در در رشد و بالندگی کشور مشارکت دارند، توصیه و ‌تاکید مقام معظم رهبری نیز حمایت از دانشجویان است پس اعمال یکسری محدودیت‌ها برای دانشجویان، مدنظر نمایندگان مجلس نیست. 

رشیدی ادامه داد: رسانه‌های دشمن این طرح را به عنوان طرح جمعی از  نمایندگان بیان کرده که می‌خواهد در دستور مجلس قرار گیرد؛ چنین چیزی صحت ندارد. این طرح اکثریت مجلس نیست و نظر یک نماینده مجلس است که خودش باید از آن دفاع کند. ما چنین نظری نداریم و آن را دنبال نمی‌کنیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس در جمع بندی مجددا بیان کرد: طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» در دستور کار مجلس نیست و باز هم می‌گویم که نظر یک نماینده است و اعلام وصول نشده است؛ نظر نمایندگان کمک به دانشجویان است تا آنها در عرصه‌های رشد و پیشرفت کشور مشارکت جدی داشته باشند نه اینکه با آنها برخورد توهین‌آمیز صورت گرفته و با اعمال برخی محدودیت‌ها ‌دلسرد شوند.

رشیدی در پایان گفت: باید دانشجویان را در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی مشارکت داد؛ اکثر دانشجویان دل در گروی نظام و انقلاب دارند. در این بین ممکن است برخی از دانشجویان انتقاد و نظری داشته که باید آنها را شنید تا به حل مسائل کمک شود.

 

مجله زندگی
ارسال نظر