دلیل اجرایی نشدن کامل رتبه بندی معلمان چیست؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه طرح کمیسیون مبنی بر ساماندهی در جذب وزارت آموزش و پرورش قرار است مشکل همکاران فرهنگی غیررسمی متقاضی استخدام را حل کند، گفت: کمتر از ۳ هزار نفر ارزیاب برای بارگذاری اطلاعات حدود ۱ میلیون نفر معلم هستند که از این جهت اجرای کامل رتبه‌بندی کمی زمان خواهد برد.
دلیل اجرایی نشدن کامل رتبه بندی معلمان چیست؟
کد خبر : ۶۹۸۲

مشکل تاخیر در اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان کجاست؟

حسین حق‌وردی نماینده شهریار، قدس و ملارد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: رتبه‌بندی اجرا شده و خواهد شد؛ از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ نیز اجرایی شد اما ارزیاب‌هایی که قرار است اطلاعات همکاران را بارگذاری کنند تعدادشان محدود است که کمتر از ۳ هزار نفر ارزیاب برای حدود ۱ میلیون نفر معلم هستند که از این جهت ممکن است مدتی زمان ببرد.

وی با اشاره به اینکه بعضا مدیران مدارس نیز تا به اینجا نتوانسته‌اند پرونده همکاران را به دلیل حجم بالا ارزیابی و نظرات را ثبت کنند، افزود: آموزش و پرورش علی‌الحساب افزایش حقوق رتبه اول یا آموزشیار معلم از رتبه‌های پنجگانه را برای همکاران لحاظ و واریز کرد تا پس از رتبه‌بندی مابه‌التفاوت رتبه‌های بعدی و ایام مذکور را اختصاص داده و واریز کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به واریز علی‌الحساب ۹ تا ۱۳ میلیونی به حساب فرهنگیان در مرحله اول، بیان‌کرد: معلمان مهرآفرین نیز مشکلشان با مصوبه کمیسیون حل شد و آن همکاران نیز نگران باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات توضیح‌ داد: از مباحث اخیر کمیسیون بحث جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش را مطرح داریم که مواردی تصویب و مقرر شد این وزارتخانه نیز نظرات خود را اعلام کند و نام طرح نیز ساماندهی جذب در آموزش و پرورش است که این مسئله برای همیشه حل شود چرا که بسیاری از فرهنگیان که به صورت غیررسمی با آموزش و پرورش همکاری دارند، تقاضای استخدام دارند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر