نگهبان موزه دزد از آب درآمد/اشیای تاریخی دوره ایلامی در کوله پشتی پیدا شد!

نگهبان سابق موزه‌ای در استان همدان که متهم به سرقت اشیاء تاریخی از موزه بود، با یک کوله‌پشتی پر از اشیای عتیقه در تهران دستگیر شد.
نگهبان موزه دزد از آب درآمد/اشیای تاریخی دوره ایلامی در کوله پشتی پیدا شد!
کد خبر : ۱۳۵۵

صبح دوشنبه گذشته مأموران کلانتری مهرآباد درحال گشت‌زنی در خیابان‌های این منطقه بودند که متوجه مرد جوانی شدند که کنار یک خودروی پارک‌شده ایستاده بود.

مرد جوان ظاهری عجیب و یک کوله‌پشتی در دست داشت و با دیدن خودروی گشت پلیس، رویش را برگرداند و سعی کرد خود را از دید مأموران مخفی کند. همین واکنش او، شک مأموران را برانگیخت و مأموران به سمت او رفتند اما مرد جوان یکباره پا به فرار گذاشت و به داخل یکی از کوچه‌ها دوید.

مأموران به تعقیب او پرداختند و دقایقی بعد موفق شدند راه فرار وی را سد و او را دستگیر کنند. مرد جوان مدعی بود که اهل شهرستان است و برای پیدا کردن کار به تهران آمده است اما وقتی مأموران درِ کوله‌پشتی او را باز کردند، با اشیایی روبه‌رو شدند که ظاهرا عتیقه و تاریخی بودند.

با کشف این اشیا، مرد جوان دستگیر و به کلانتری منتقل شد. همزمان مأموران به بررسی هویت او پرداختند و متوجه شدند که وی نگهبان سابق موزه‌ای در استان همدان بوده اما از مدتی قبل مسئولان موزه به اتهام سرقت اشیاء تاریخی از وی شکایت کرده بودند و پرونده او در مراجع قضایی در حال رسیدگی بود.

از سوی دیگر معلوم شد که در کوله این مرد ۱۳شیء تاریخی وجود داشته که تمامی آنها متعلق به دوره ایلامیان است.

به‌گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران، مرد جوان در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت آثار تاریخی از موزه اعتراف کرد و مدعی شد که قصد فروش این آثار را در تهران داشته و به همین دلیل راهی پایتخت شده اما مورد ظن پلیس قرار گرفته و دستگیر شده است.

با اعترافات متهم، وی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

مجله زندگی
ارسال نظر