خفت‌گیر زنان و دختران جوان در پارک‌های تهران دستگیر شد + جزئیات

متهم ۳۵ ساله در بازجویی‌ها به خفت‌گیری‌های سریالی و آزار و اذیت دختر جوان اعتراف کرد.
خفت‌گیر زنان و دختران جوان در پارک‌های تهران دستگیر شد + جزئیات
کد خبر : ۱۵۷۴۲

مرد درشت‌اندام شیطان‌صفت که با کمین در پارک‌های غرب پایتخت پس از خفت‌گیری از زنان و دختران جوان آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، به دام افتاد.

اواخر دی ماه امسال، رهگذرانی در حال عبور از کنار بوستانی در یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد متوجه فریاد‌های کمک‌خواهی زنی شدند و به سرعت خودشان را به داخل پارک رساندند. آن‌ها در میان شمشاد‌ها با دختر جوانی روبه‌رو شدند که حال مناسبی نداشت و گردنش زخمی و دست‌هایش خونی بود. در همین حال رهگذران دیدند مردی قد بلند و هیکلی که چاقویی در دست دارد، به سرعت از داخل پارک فرار کرد و دختر جوان با کلمات بریده گفت که از سوی همان مرد مورد آزار و اذیت قرار گرفته و او اموالش را هم سرقت کرده‌است.

بدین ترتیب دختر زخمی برای درمان به بیمارستان منتقل و حادثه به مأموران پلیس خبر داده‌شد.

با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس راهی بیمارستان شدند و از شاکی که دختر ۲۷ ساله‌ای به نام مهناز است، تحقیق کردند.

وی در توضیح ماجرا گفت: «من مهندس هستم و چند ماه قبل برای کار به تهران آمدم و در یکی از خیابان‌های شمال تهران آپارتمانی برای زندگی‌ام اجاره کردم. من در این مدت در شرکتی مشغول به کارم و تا الان هیچ مشکلی نداشتم تا اینکه ساعتی قبل برای رفتن به مطب پزشکی که از قبل نوبت گرفته‌بودم، از خانه‌ام بیرون آمدم. از کنار بوستانی در نزدیکی مطب در حال پیاده‌روی بودم که ناگهان مردی از پشت به من حمله کرد و دو دستش را به دور گردنم حلقه زد و مرا محکم به داخل پارک کشید. آنقدر وحشت کرده‌بودم که آن لحظه توان حرف زدن نداشتم و فقط تلاش کردم مرا به داخل پارک نبرد، اما او قوی هیکل و زورش زیاد بود و دستانی قدرتمند داشت به طوری که تلاش من در برابر او هیچ نتیجه‌ای نداشت.»

او مرا به داخل شمشاد‌ها کشاند و چاقویی زیر گلویم گذاشت. کیف دستی‌ام را باز کرد و کارت عابرم و پول‌هایم را برداشت و با تهدید رمز کارتم را گرفت و بعد تهدید کرد حرکتی نکنم وگرنه مرا می‌کشد. همان لحظه متوجه نیت شوم او شدم و در برابر خواسته‌اش مقاومت کردم، به طوری که تیغه چاقویش گلویم را زخمی کرد. وقتی درگیری ما بالا گرفت، چاقویش را با دستانم گرفتم و دو انگشتم به شدت زخمی شد. پارک خلوت بود و داد و فریاد‌های من به گوش کسی نمی‌رسید و مرد شیطان‌صفت هم مرا به زور آزار داد و وقتی دید با داد و فریاد من مردم به داخل پارک آمدند، مرا رها کرد و از پارک گریخت.»

با طرح شکایت دخترجوان، پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی و دستگیری متهم در اختیار تیم زبده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد متهم مرد بلند قد، چهارشانه و گندم‌گونه‌ای است که در خیابان‌های شمالی تهران و در نزدیک بوستان‌های خلوت طعمه‌های خود را که بیشتر زنان و دختران جوان هستند، انتخاب و با تهدید چاقو از آن‌ها خفت‌گیری می‌کند و در بعضی موارد طعمه‌ها را نیز مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت چند روز قبل مأموران پلیس با خبر شدند گشت تیم‌های عملیاتی پلیس در یکی از خیابان‌های شمالی تهران مرد قدبلندی را هنگام خفت‌گیری از زن جوانی به دام انداخته‌اند که شباهت زیادی با مرد شیطان صفت دارد.

همچنین مشخص شد متهم در شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ مقابل قاضی محمد ولدی بیرانوند به خفت‌گیری‌های سریالی از زنان و مردان اعتراف کرده‌است.

بدین ترتیب مأموران مهناز ۲۷ ساله را به اداره آگاهی برای شناسایی متهم دعوت کردند. شاکی متهم را از بین چند مجرم دیگر شناسایی و به مأموران پلیس معرفی کرد.

صبح دیروز متهم که شاهرخ نام دارد، به شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران منتقل و با دختر جوان مواجه حضوری شد.

شاکی لحظه‌ای که با متهم مواجه شد، دست و پایش به لرزه افتاد و وحشت تمام بدنش را فراگرفت، به طوری که توان ایستادن روی پای خودش را نداشت و بی‌حال روی زمین افتاد. وی در حالی که گریه می‌کرد، گفت با دیدن متهم دوباره صحنه خفت‌گیری و آزار و اذیت مرد شیطان‌صفت برایش نمایان شده و ترس و وحشت دوباره وجودش را گرفته‌است. شاکی دوباره حادثه را برای قاضی توضیح داد.

سپس متهم ۳۵ ساله در بازجویی‌ها به خفت‌گیری‌های سریالی و آزار و اذیت دختر جوان اعتراف کرد و گفت: «من آرماتوربند بودم و به همین‌خاطر دستانی قوی دارم. متأهلم و فرزند چهارساله‌ای هم دارم و زندگی‌ام خوب بود، اما پس از اینکه معتاد به شیشه شدم، زندگی‌ام به هم ریخت و تصمیم به سرقت گرفتم. معمولاً در نزدیکی بوستان‌های خیابان‌های شمال و غرب تهران کمین و بیشتر زنان و دختران جوان را به عنوان طعمه انتخاب می‌کردم، چون سرقت از آن‌ها راحت‌تر بود. من آن‌ها را از پشت خفت و با چاقو آن‌ها را تهدید و اموالشان را سرقت می‌کردم. در درگیری، چون چاقو داشتم، آن‌ها زخمی می‌شدند و من هم پس از سرقت اموالشان فرار می‌کردم.»

وی درباره آزار و اذیت دختر ۲۷ ساله گفت: «عصر آن روز داخل پارک کمین کرده‌بودم که دیدم شاکی در حال عبور از کنار پارک است. آن روز شیشه مصرف کرده‌بودم و دختر جوان را از پشت خفت کردم و پس از سرقت کارت‌عابرش او را مورد آزار قرار دادم و فرار کردم. پس از فرار می‌خواستم از کارتش پول بردارم، اما او رمزش را به من اشتباهی داده بود و دستگاه کارت عابر را ضبط کرد.»

وی در پایان گفت: «من سرقت‌ها و خفت‌گیری‌هایم را ادامه می‌دادم تا اینکه چند روز قبل زن جوانی را در نزدیکی پارکی خفت کردم و می‌خواستم اموالش را سرقت کنم. زن جوان در برابر من مقاومت کرد و با من درگیر شد که گشت مأموران پلیس از راه رسید و مرا دستگیر کرد.»

متهم در ادامه به دستور قاضی غلامحسین صادق‌زاده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. همچنین قاضی پرونده از افرادی که به این شیوه از سوی متهم مورد خفت‌گیری و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند درخواست کرد برای طرح شکایت به دادسرا یا پلیس آگاهی مراجعه کنند.

مجله زندگی
ارسال نظر