دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی با ترفند فروش آیفون ۱۴ رجیستر شده

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان فروش گوشی‌های آیفون سری ۱۴ رجیستر شده اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی با ترفند فروش آیفون ۱۴ رجیستر شده
کد خبر : ۱۵۷۶۸

سرهنگ داود معظمی گودرزی از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان فروش گوشی‌های آیفون سری ۱۴ رجیستر شده اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد و گفت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش گوشی اپل از بنده کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت در فضای مجازی به دنبال خرید یک تلفن همراه برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از گوشی‌های آیفون ۱۴ رجیستر شده با قیمت مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید یک تلفن همراه برای آن‌ها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آن‌ها دریافت نکردم.

وی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه فروش تلفن همراه شناسایی و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه متهم بیش از هشت میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با توجه به بازار داغ خرید و فروش گوشی‌های موبایل با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش گوشی‌های سری ۱۴ آیفون رجیستر شده با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آن‌ها در فضای مجازی انجام دهید؛ زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می‌سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود، همچنین قبل از دریافت کالا و بررسی سالم بودن و تطابق داشتن با خریدتان وجهی را به عنوان تسویه و یا بیعانه پرداخت نکنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر