ماجرای گوشت چرخ‌کرده پنبه‌ای فروشگاه‌های شهروند چه بود؟

تازگی فیلمی از یکی از شهروندان منتشر شده که نشان می‌دهد گوشت قرمز چرخ کرده خریداری شده از فروشگاه‌های شهروند وقتی در زیر آب شستشو می‌شود، رنگ آن از قرمز به سفید تغییر می‌کند و بافتی شبیه پنبه به خود می‌گیرد.
ماجرای گوشت چرخ‌کرده پنبه‌ای فروشگاه‌های شهروند چه بود؟
کد خبر : ۱۹۴۱

داود قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند در این باره توضیح داد: ساختار گوشت متشکل از پروتئین و چربی است و سلول‌های اکتین و میوزین در اثر چرخ کردن، ساختار سلولی آنها دچار گسست می‌شود به دلیل اینکه این ساختار سلولی شکسته می‌شود محتوی ساختار سلولی به راحتی با آب شسته می‌شود و این رنگدانه‌های میوگلوبین که داخل گوشت وجود دارد و خون‌آبه‌ای که در داخل خون است به دلیل شستشو از بین می‌رود.

وی افزود: طبیعی است که هر گوشتی بعد از شستشو رنگش تغییر پیدا کند اگر آن گوشت چرخ بشود و ساختار سلولیش از بین برود بنابراین این موضوعی که درباره گوشت چرخ کرده اتفاق افتاده در ماه‌های گذشته هم البته یکی دو مورد ابهام داشت و بعضی از شهروندان گوشت چرخ کرده را شستشو می‌دادند، بعد می‌دیدند که رنگش تغییر کرد. این ناشی از ساختار پروتئینی گوشت و شسته شدن و خارج شدن رنگدانه‌های داخل گوشت است که یک امر کاملا طبیعی است.

مدیر عامل شرکت شهروند افزود: سازمان دامپزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی گشت‌های مشترک، به فروشگاه آزادگان مراجعه کردند همان‌جا در حضور مدیران فروشگاه و سازمان تعزیرات، گوشت تازه چرخ شد و در معرض جریان آب قرار گرفت و این موضوع تایید و این ابهام رفع شد بنایرین هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و این یک امر کاملا طبیعی است.

 

منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر