جزئیات ماجرای گروگانگیری و سرقت مسلحانه در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس با توضیح درباره جزئیات ماجرای گروگانگیری و سرقت مسلحانه آخرین روز مردادماه ۱۴۰۱ در شیراز گفت: سارقان مسلح پس از سرقت سواری تویوتا و مجروح کردن سرنشین و همچنین گروگان ‌گرفتن راننده با استفاده از پشتیبانی یک فروند بالگرد در محور شیراز-کرمان زمین‌گیر شدند.
جزئیات ماجرای گروگانگیری و سرقت مسلحانه در شیراز
کد خبر : ۱۹۵۲

 سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی با بیان اینکه سرقت مسلحانه خودرو و آدم ربایی در یکی از خیابان‌های شیراز عصر روز گذشته ۳۱ مردادماه به پلیس اعلام و ماموران انتظامی سریعا برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند،افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی مطلع شدند که دو نفر جوان حدودا ۲۵ ساله با اسلحه کمری قصد سرقت یک خودرو سواری ویتارا داشته‌اند که پس از ناکامی به سمت یک تویوتا کمری که در کنار خیابان پارک و زن و شوهری در آن بوده رفته و اقدام به تیراندازی کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: سارقان مسلح پس از مجروح کردن سرنشین زن با اسلحه، خودرو کمری را سرقت و همسر وی را با تهدید گروگان و به سمت خروجی شیراز متواری می‌شوند.

حبیبی با بیان اینکه در طول مسیر سارقان فرد گروگان‌ گرفته را با سلاح سرد مجروح و وی را از خودرو پیاده می‌کنند،تصریح کرد: سریعا طرح مهار اجرا و با اقدامات فنی و تخصصی و همچنین استفاده از یک فروند بالگرد، تویوتا کمری مسروقه در محور مواصلاتی شیراز-کرمان شناسایی و دستور ایست صادر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه سارقان مسلح پس از طی مسافتی تعقیب و گریز به سمت ماموران تیراندازی می‌کردند،گفت: با تدابیر و اقدامات فنی هر دو سارق مسلح دستگیر و خودرو مسروقه نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه راننده و سرنشین خودرو مسروقه روانه بیمارستان شده و اکنون حال عمومی آنها رضایت‌بخش است، گفت: در بازرسی از متهمان یک قبضه اسلحه کمری به همراه مقداری مهمات کشف شد.   

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه علت این حادثه و گروگان‌گیری فقط سرقت خودرو بوده است، گفت: برخورد با مخلان نظم و امنیت و سارقان و هنجارشکنان به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

 

منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر