سقوط از درخت امدادگران هلال احمر را با بالگرد راهی کوهستان کرد!

امدادگران هلال احمر هرمزگان مصدوم بدحالی که در منطقه کوهستانی هماگ از درخت گردو سقوط کرده از مرگ نجات دادند.
سقوط از درخت امدادگران هلال احمر را با بالگرد راهی کوهستان کرد!
کد خبر : ۲۱۸۰

 این مرد ۴۲ ساله به علت صعب العبور بودن منطقه با بالگرد هلال احمر کرمان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال یافت.

رئیس کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی استان هرمزگان در این خصوص گفت: عصر روز سه شنبه هشتم شهریورماه جاری گزارشی مبنی بر سقوط یک فرد محلی در منطقه کوهستانی هماگ (بارزین) به مرکز 112 جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

مسعود محمدی افزود: دو تیم ۶ نفر نجات متشکل از نجاتگران کوهستان جمعیت هلال احمر و هیئت کوهنوردی استان هرمزگان به محل اعزام شدند.

وی یادآور شد: با توجه به بُعد مسافت پس از گذشت 3 ساعت نجاتگران به محل حادثه رفتند و مصدوم بدحال حدود ۴۲ ساله که دچار آسیب جدی از ناحیه کمر، قفسه سینه شده بود را نجات دادند.

محمدی ادامه داد: اقدامات اولیه جهت جلوگیری از آسیب بیشتر و تثبیت حال عمومی مصدوم انجام شد.

رئیس کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی استان هرمزگان گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه با بررسی های شرایط محل حادثه و هماهنگی با مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر تصمیم بر انتقال مصدوم توسط بالگرد گرفته شد. وی افزود: در صبح روز بعد در ساعت اولین روز هماهنگی ها جهت اعزام تیم امداد هوایی استان کرمان جهت انتقال مصدوم انجام گرفت.

محمدی یادآور شد: در ساعت 14 امروز چهارشنبه مصدوم توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی انتقال داده شد.

وی گفت: به دلیل جراحات و آسیب‌دیدگی متعدد مصدوم و همچنین صعب العبور بودن منطقه، امکان انتقال این فرد با آمبولانس وجود نداشت و از این رو این فرد با استفاده از بالگرد اعزامی از استان کرمان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در استان هرمزگان منتقل شد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر