عذاب وجدان پس از قتل، قاتل را پای میز محاکمه کشاند

پسر جوان که برای گرفتن طلبش مقابل خانه دوستش رفته بود برادر وی را کشت . وی در دادگاه گفت در دفاع از خودش دست به چاقو برده است.
عذاب وجدان پس از قتل، قاتل را پای میز محاکمه کشاند
کد خبر : ۲۱۹۵

 رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال کشته شدن پسر جوانی به نام یاور مقابل خانه شان در جنوب تهران آغاز شد. ماموران بلافاصله رهسپار خیابان مورد نظر شدند و جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

برادر یاور به نام پیام که با پلیس تماس گرفته بود گفت: مدتی بود با یکی از دوستانم به نام شهرام اختلاف حساب مالی داشتم. امروز شهرام مقابل خانه مان آمده بود تا طلبش را از من بگیرد .میخواستم مقابل در بروم و با او صحبت کنم  اما برادر بزرگم یاور اجازه نداد. برادرم گفت خودش این مشکل را حل می کند. او مقابل در رفت اما دوستم با ضربه چاقو به سینه اش کوبید و او را کشت و گریخت.

 به دنبال اظهارات پسرجوان  ماموران به محل درگیری رفتند و به پرس و جو پرداختنند. شاهدان گفتند یاور در درگیری با پسری جوان چاقو خورد و متهم هم که  در آن درگیری زخمی شده بود بلافاصله با موتور گریخت. ماموران به ردیابی متهم پرداختند اما وی به مکان نامعلومی گریخته بود .

شواهد نشان می‌داد وی پس از جنایت مخفیانه به  کشور ترکیه رفته است. یک ماه از این ماجرا گذشته بود که وی  به ایران بازگشت و خودش را معرفی کرد.

شهرام به قتل اعتراف کرد و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

 در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند .

سپس شهرام ۳۵ ساله به  دفاع پرداخت و گفت: مدتی بود با دوستم پیام اختلاف حساب مالی پیدا کرده بودم. چند بار از او خواستم تا پولم را پس دهد. اما هربار بهانه می آورد  و امروز و فردا می کرد..آخرین بار با او تماس گرفتم و گفتم برای حل اختلاف حساب  مقابل خانه شان میروم. من به آنجا رفته بودم  تا با او صحبت کنم. اما پیام مقابل در نیامد‌ .چند دقیقه منتظر شدم تا اینکه برادرش یاور در حالی که چاقوی سلاخی در دست داشت مقابل درآمد .چون پدر آنها قصاب است او با  چاقوی قصابی به من حمله کرد و چند ضربه به من زد.

 وی ادامه داد :من که ترسیده بودم برای دفاع از خودم با چاقویی که همراه داشتم یک ضربه به سینه یاور زدم و گریختم. من به بیمارستان رفتم و تحت درمان قرار گرفتنم و معجزه آسا زنده ماندم و  همان شب مخفیانه از ایران خارج شدم. تا اینکه خانواده ام با من تماس گرفتند و گفتند یاور کشته شده است و به خاطر خانواده ام به کشور بازگشتم و خودم را معرفی کردم. باور کنید اگر در آن درگیری با او را با چاقو نزده بود ممکن بود حالا یاور در جایگاه من ایستاده بود .من قصد کشتن او را نداشتم و برای دفاع از خودم چاقو کشیدم.

 سپس وکیل وی  به دفاع پرداخت و  قتل در دفاع از خود را مطرح کرد.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر