فرجام خونین سرقت از خانه دختر جوان؛ تیغه چاقوی قاتل در قلب مامور پلیس!

وقتی مأموران کلانتری نامجو باخبر شدند که سارقی وارد خانه دختر جوانی شده و جان وی در خطر است برای دستگیری سارق راهی آنجا شدند اما دزد بی‌رحم که پلیس را مقابل خود می‌دید برای فرار از دست آنها، با چاقو به سمت یکی از مأموران هجوم برد و دست به جنایتی هولناک زد.
فرجام خونین سرقت از خانه دختر جوان؛ تیغه چاقوی قاتل در قلب مامور پلیس!
کد خبر : ۲۲۷۸

حدود ساعت ۵ صبح دیروز دختر جوانی که به تنهایی در طبقه اول آپارتمانی حوالی میدان سپاه تهران زندگی می‌کرد با شنیدن صدایی از خواب پرید. صدا از بالکن می‌آمد و دختر ۲۳ ساله احتمال داد که سارقی وارد خانه‌اش شده و وحشتزده موبایلش را برداشت و با برادرش تماس گرفت. او با صدایی آرام از برادرش درخواست کمک کرد و وقتی تماس قطع شد، برادر وی که نگران شده بود به تکاپو افتاد تا با گزارش ماجرا به پلیس جان خواهرش را نجات بدهد.

همزمان با این اتفاق، سارقی که از طریق بالکن قدم در خانه دختر جوان گذاشته بود، وقتی متوجه او در خانه شد با چاقو وی را تهدید کرد که اگر حرفی بزند جانش را می‌گیرد. دزد خشن، دست و پای دختر را بست و به سراغ پول، طلا و اموال قیمتی خانه رفت. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌داد که پلیس از طریق برادر دختر در جریان ماجرا قرار گرفته بود و ۲ نفر از مأموران کلانتری نامجو برای دستگیری سارق راهی آپارتمان مورد نظر شده بودند.

گزارش یک قتل

ساعتی از این ماجرا گذشته بود که تلفن قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران به صدا در آمد. آن طرف خط مأمور کلانتری نامجو بود که می‌گفت یکی از مأموران کلانتری در عملیات دستگیری یک سارق منزل بر اثر ضربه چاقویی که به سینه‌اش وارد شده، به شهادت رسیده است.

در این شرایط بازپرس جنایی تهران به همراه تیمی از مأموران آگاهی راهی محل حادثه شدند. قربانی این حادثه استوار یکم امیرکیوانلو بود که در جدال با سارق به شهادت رسیده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که عامل این جنایت همان سارقی بوده که پیش از طلوع آفتاب و از طریق بالکن وارد خانه دختر جوان شده و پس از بستن دست و پای وی، ‌دست به سرقت طلاها، پول و دستگاه پلی‌استیشن از آنجا زده بود. دزد جنایتکار پس از سرقت قصد فرار از خانه را داشته که در راه‌پله‌ها با مأمور پلیس مواجه شده بود. استوار یکم امیر کیوانلو با دیدن سارق برای دستگیری او به‌سمت وی رفته اما سارق با مأمور جوان درگیر شده و با چاقو ضربه‌ای به سینه وی زده بود. او سپس قصد فرار داشته که این بار مأمور دوم را پیش روی خود دیده و در نهایت با سرعت عمل این مأمور دستگیر شده بود.

اظهارات مأمور پلیس

تیم جنایی برای کشف جزئیات بیشتری از ماجرا به تحقیق از مأمور دوم، یعنی همکار شهید کیوانلو پرداخت. وی گفت: به همراه همکارم امیرکیوانلو در کیوسک پلیس حوالی امام حسین نشسته بودیم که مردی جوان سراسیمه نزد ما آمد و گفت دقایقی قبل خواهرش که خانه‌اش در نزدیکی میدان سپاه است با او تماس گرفته و گفته که سارقی وارد خانه‌اش شده است. مرد جوان وحشت‌زده بود و درخواست کمک کرد و من و همکارم بلافاصله برای بازداشت سارق و نجات خواهر او از خطر، راهی محل حادثه شدیم.

وی ادامه داد: هر ۳ سوار بر موتور پلیس شدیم و وقتی به محل حادثه رسیدیم مرد جوان با کلیدی که داشت در خانه خواهرش که در طبقه اول ساختمانی ۵ طبقه بود را باز کرد. در همان ابتدا با یکی از سارقان مواجه شدیم. ظاهرا آنها ۲ نفر بودند که یکی از طریق بالکن وارد خانه شده بود و دیگری در راهرو کشیک می‌داد.

مامور پلیس گفت: سارق اول با دیدن ما، برادر صاحبخانه را هل داد و فرار کرد اما من و همکارم در تعقیب و گریز وی را دستگیر کردیم. پس از آن استوار یکم امیر کیوانلو برای دستگیری سارق دوم وارد آپارتمان شد. سارق اما با دیدن همکارم وی را هل داده و به سمت پشت بام فرار کرد. اما ظاهرا در پشت بام بسته بود و ناچار شده برگردد و درست در همان لحظه همکارم قصد داشت وی را نیز دستگیر کند اما سارق که چاقو همراهش بود ضربه‌ای به سینه همکارم زد و درحالی‌که وی غرق در خون روی زمین افتاده بود، سارق بی‌رحم به فرار خود ادامه داد و به سمت در اصلی ساختمان رفت تا از آنجا خارج شود و به فرارش ادامه بدهد که من موفق شدم دستگیرش کنم.

مامور کلانتری ادامه داد: پس از دستگیری سارقان، ماجرا را به مرکز گزارش کردم و نیروهای کمکی رسیدند و همکارم را به بیمارستان منتقل کردند اما متأسفانه او به شهادت رسیده بود. ما مقداری طلا و اموال سرقتی دیگر از سارقان کشف کردیم و بعد به داخل خانه دختر جوان رفتیم و دیدیم که او دست و پا بسته در گوشه‌ای از اتاق افتاده است و او را نیز نجات دادیم.

اقرار قاتل بی‌رحم

عامل به شهادت رساندن مأمور پلیس که سارقی سابقه‌دار است و پیش از این نیز به جرم سرقت منازل دستگیر و زندانی شده در بازجویی‌ها به ارتکاب این جنایت هولناک اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل از زندان آزاد شدم اما به‌دلیل شرایط مالی بدی که داشتم مجددا تصمیم به سرقت گرفتم. شگردم این بود که پس از غروب آفتاب از خانه بیرون می‌زدم و تا پیش از طلوع آفتاب و در تاریکی سرقت‌هایم را انجام می‌دادم. اغلب زنگ خانه‌ها را می‌زدم و اگر کسی جواب آیفون را نمی‌داد از طریق بالکن وارد خانه می‌شدم و دست به سرقت می‌زدم.

وی ادامه داد: مدتی بود که در حوالی نامجو سرقت می‌کردم و معمولا از قبل خانه‌هایی را شناسایی می‌کردم که می‌شد به راحتی از طریق بالکن وارد آنجا شد. در آخرین سرقت نیز از طریق بالکن وارد خانه دختر تنها شدم اما فکر نمی‌کردم کسی آنجا باشد. وقتی با دختر جوان مواجه شدم با چاقو وی را تهدید کرده و دست و پایش را بستم. سپس طلا، پول‌ها و برخی لوازم باارزش را سرقت کردم اما هنگام خروج ناگهان متوجه مأمور پلیس شدم. با دیدن او به سمت پشت‌بام رفتم اما با در بسته مواجه شدم. ناچار شدم به طبقه اول برگردم که مأمور دستور ایست داد و من برای فرار از دست او به طرفش هجوم بردم و با چاقو ضربه‌ای به سینه‌اش زدم اما قصد گرفتن جان او را نداشتم.

در آن شرایط فقط به فرار فکر می‌کردم و حالا که متوجه شدم مأمور پلیس به شهادت رسیده خیلی پشیمان و ناراحتم.  متهم پس از اعتراف به قتل با دستور قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. در همین حال سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت استواریکم کیوانلو گفت:‌ مجاهدت،  ایثار و دلاوری‌های این شهید در قاموس ایثار و شهادت این مرز و بوم برای همیشه خواهد درخشید و در یاد و خاطر همگان ماندگار خواهد بود. بر اساس این گزارش، صبح امروز مراسم تشییع پیکر مامور شهید در میدان امام‌حسین(ع) برگزار خواهد شد.

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر