سقوط تخته سنگ بعدازظهر دلچسب تابستانی را خونین کرد!

آبشار شیرآباد در شهرستان رامیان استان گلستان مثل روزهای قبل پر از گردشگرانی بود که برای تفریح راهی آنجا شده بودند. برخی از خانواده‌ها بساط تفریحشان را کنار آبشار پهن کرده و بچه‌ها سرگرم بازی بودند که ناگهان تخته سنگ بزرگی از بالای کوه به پایین سقوط کرد و حادثه‌ای هولناک را رقم زد.
سقوط تخته سنگ بعدازظهر دلچسب تابستانی را خونین کرد!
کد خبر : ۲۳۳۱

 این حادثه بعدازظهر یکشنبه رخ داد. حوالی ساعت ۲ بعدازظهر بود و گردشگران زیادی خود را به جنگل‌های شیرآباد و آبشار اول آن رسانده بودند تا ساعاتی را در کنار خانواده در دل طبیعت بگذرانند. در این میان برخی از خانواده‌ها در نزدیکی آبشار و زیر کوه بلندی که آب رودخانه از بالای آن به پایین سرازیر می‌شد، نشسته بودند و بچه‌ها سرگرم بازی بودند که ناگهان صدای مهیبی به گوش رسید. گردشگران به وحشت افتاده بودند اما پیش از اینکه بتوانند عکس‌العملی با تخته‌سنگ بزرگی روبه‌رو شدند که از بالای کوه سرازیر شده و با خودش خاک و سنگ زیادی را به پایین می‌آورد. در چشم برهم زدنی تخته سنگ بزرگ به میان افرادی افتاد که در کنار کوه اتراق کرده بودند و حادثه‌ای خونین را رقم زد.

علی غلامی، رئیس هلال‌احمر شهرستان آزادشهر و رامیان در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: ساعت از ۲ بعدازظهر گذشته بود که گزارش حادثه‌ای هولناک در آبشار اول شیرآباد به هلال‌احمر گزارش شد. بلافاصله تیم مستقر در ایستگاه زرین‌گل راهی محل حادثه شده و دریافتند که تخته سنگی به ابعاد بیشتر از یک متر از صخره‌های بالای کوه جدا شد و به پایین سقوط کرده است. سقوط تخته‌سنگ باعث مجروحیت ۶ نفر ازجمله ۲ دختربچه خردسال شده بود. سنا ۳ساله و بهاره ۹ساله در این حادثه آسیب شدیدی دیده و متأسفانه جانشان را از دست داده بودند و از بین ۴ مصدوم دیگر، ۳ نفر جراحات کمتری داشتند و یک زن نیز به‌دلیل اصابت سنگ به جمجمه‌اش حال وخیمی داشت که امدادگران با استفاده از برانکارد او را به پایین انتقال داده و سوار بر آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند.

۳ نفری که آسیب کمتری دیده بودند نیز توانستند با پای خودشان به محلی برسند که آمبولانس قادر به حضور در آنجا بود و به این ترتیب آنها نیز به بیمارستان امام‌رضا(ع) شهرستان خان‌ببین منتقل شدند.

 

 آبشار شیرآباد در شهرستان رامیان استان گلستان

به‌ دنبال این حادثه مهدی استیری، فرماندار رامیان فرسایش خاک را دلیل سقوط تخته‌سنگ عنوان کرد و گفت: متأسفانه این تخته‌سنگ به‌دلیل فرسایش خاک از ارتفاعات آبشار اول شیرآباد جدا شده و به پایین سقوط کرده و این حادثه را رقم زده بود. به‌گفته وی و براساس آخرین پیگیری‌ها، حال مصدومان مساعد است اما این حادثه منجر به مرگ دلخراش ۲دختربچه خردسال شد که به‌دلیل ضربه ناشی از سقوط سنگ جانشان را از دست دادند.

وی علت این حادثه را طبیعی اعلام کرد و از مردم و گردشگران خواست در زمان حضور و گردش در آبشار شیرآباد حتما در محل‌های تعبیه شده توسط شهرداری مستقر شوند و از حرکت در دامنه آبشار و لبه صخره و نقاطی که احتمال افتادن سنگ وجود دارد پرهیز کنند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر