زورگیر حکم اعدام خود را امضا کرد/ 50 نفر شکایت کردند

حکم اعدام سارق جوانی که فیلم زورگیری‌اش از زنی جوان در بزرگراه نیایش باعث دستگیری‌اش شد و پرده از ده‌ها فقره از زورگیری او در پایتخت برداشت روز گذشته در دادگاه انقلاب به او ابلاغ شد.
زورگیر حکم اعدام خود را امضا کرد/ 50 نفر شکایت کردند
کد خبر : ۲۵۲۵

این تبهکار ۱۸ساله که از اتباع افغانستان است پس از آنکه روز شنبه در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام محاربه محاکمه شد، روز گذشته بار دیگر از زندان به دادگاه منتقل شد تا رأی صادر شده به او ابلاغ شود.

در جلسه قرائت رأی پس از رسمیت یافتن جلسه دادگاه قاضی صلواتی به قرائت بخشی از حکم پرداخت و آن را به متهم ابلاغ کرد. او گفت: متهم امان حبیب‌اللهی فرزند عبدالله، معروف به عماد، با عنایت به گزارش مأموران فراجا، اقاریر صریح خود مبنی بر ۲۰ فقره سرقت به روش زورگیری، شکایت حداقل ۵۰ شاکی، فیلم سرقت مقرون به آزار در اتوبان نیایش و شهید چمران، مواجهه حضوری متهم با شکات، اظهارات شاهدان عینی، نظریه پزشکی قانونی دایر بر اینکه زمان ارتکاب جرم علایمی از اختلال بارز روانپزشکی که موجب فقدان قوه تمیز و کنترل اراده باشد احراز نشده است، به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح و مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب به اعدام محکوم شد.

قاضی صلواتی در ادامه گفت: متهم درخصوص مشارکت در سرقت‌های مقرون به آزار در روز و شب به تحمل ۲۰ سال حبس و درخصوص مشارکت در ۲۹ فقره سرقت گوشی تلفن همراه در روز و مشارکت در ۱۶ فقره سرقت گوشی تلفن همراه در شب به تحمل ۵ سال حبس و در رابطه با تمامی سرقت‌ها و گرفتن اموال شکات به رد مال محکوم شد.

او ادامه داد: با توجه به اقدامات متهم که امنیت و آسایش و آرامش مردم و جامعه را به مخاطره انداخته است، محاربه وی برای دادگاه محرز شده و به استناد آیه شریفه ۳۳ سوره مائده و مواد ۲۷۹، ۲۸۱، ۲۸۲، ۷۰۹، ۷۱۰، ۷۱۳، ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و مواد ۶۵۲، ۶۵۷، ۶۶۷، ۷۲۳ از قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ این حکم صادر شده است.

وی با بیان اینکه حکم صادره ظرف ۲۰ روز قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است، گفت: این حکم عبرتی برای زورگیران، سارقان مسلح، اراذل و اوباش و کسانی که امنیت و آسایش مردم را به مخاطره می‌اندازند، است و این افراد بدانند که با برخورد قاطع و بدون اغماض و تعارف و بدون ارفاقات قانونی مواجه خواهند شد.

مجله زندگی
ارسال نظر