باز هم تیراندازی در مراسم عروسی جشن را عزا کرد !

تداوم رسم غلط استفاده از سلاح در آیین‌های جشن و تیراندازی، این بار در مراسم جشن تولد توسط فردی در شهرستان نَرماشیر استان کرمان، یکشنبه‌شب حادثه مرگبار آفرید و جان یک جوان را گرفت و پنج نفر را نیز راهی بیمارستان کرد.
باز هم تیراندازی در مراسم عروسی جشن را عزا کرد !
کد خبر : ۶۷۰۸

فرماندار و رییس شورای تامین شهرستان نرماشیر در شرق استان کرمان در توضیح این حادثه با بیان اینکه عامل تیراندازی یک ساعت پس از حادثه بازداشت و سلاح شکاری نیز کشف شده است گفت: شب گذشته در یک مراسم جشن، فردی از خویشاوندانِ بانی مراسم با سلاح شکاری اقدام به تیراندازی به نشانه جشن و پایکوبی می‌کند که در نتیجه اصابت گلوله، جوانی ۳۱ ساله از خویشاوندان خانواده در دم کشته می‌شود و به‌علت استفاده از سلاح ساچمه‌ای، پنج نفر دیگر نیز مجروح می‌شوند که حالشان مساعد است.

حمید طبسی‌نژاد صبح دوشنبه با بیان اینکه مجروحان پس از وقوع حادثه بسرعت به مراکز درمانی انتقال یافتند و تحت درمان قرار دارند از شهروندان خواست که در مراسم عروسی یا شادی به هیچ وجه از سلاح استفاده نکنند تا شاهد چنین حوادث مرگباری نباشیم.

فرماندار نرماشیر با بیان اینکه این حادثه در روستای «ده وسط» این شهرستان رخ داده است اظهارداشت: فردی که اقدام به تیراندازی کرده با فرد مقتول و مجروحان نسبت خانوادگی دارد اما پس از حادثه به علت ترس از صحنه متواری شده بود که یکساعت پس از آن با اقدام سریع نیروهای انتظامی دستگیر و سلاح نامبرده نیز کشف شد.

تیراندازی در مراسم عروسی یا دیگر آیین های جشن و شادی برخی شهروندان بویژه در مناطقی از جنوب و شرق استان کرمان طی زمان های دیگر نیز حادثه ساز بوده و این درحالی است که در سال های اخیر بزرگان طوایف و معتمدان محلی نیز تلاش زیادی برای فرهنگ سازی منع استفاده از سلاح در آیین های جشن کرده اند و همچنان بر این رویه باید تاکید شود.

نرماشیر در ۲۲۸ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

مجله زندگی
ارسال نظر