عامل هک کاربران اینستاگرام دستگیر شد

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ ازشناسایی و دستگیری شخصی که از طریق هک کاربران اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از مخاطبان آن ها می کرد، خبرداد.
عامل هک کاربران اینستاگرام دستگیر شد
کد خبر : ۶۷۶۳

سرهنگ علی سلیمانی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر هک صفحه اینستاگرام و کلاهبرداری از طریق ارسال پیام به مخاطبین آنها، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای ساوجبلاغ قرار گرفت.

او می گوید: در ادامه ماموران با انجام اقدامات پلیسی و فنی موفق به شناسایی عامل هک کاربران اینستاگرام شدند و با هماهنگی مقام قضائی، نامبرده را به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ گفت: متهم در ابتدا منکر اتهام مذکور بود ولی پس از رو‌به‌رو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، لب به اعتراف گشود و اظهارداشت که با هک کاربری اینستاگرام افراد، از طرف آنان به مخاطبین شاکیان پیام ارسال و درخواست اخذ وجوهی می‌کرده که مخاطبین با اطمینان از ارسال‌کننده پیام، وجوه درخواستی را واریز و بعدا متوجه کلاهبرداری می‌شدند.

او می گوید: در این خصوص تا کنون هشت مالباخته شناسایی و با تشکیل پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ علی سلیمانی در جهت پیشگیری از هک کاربران ایستاگرام به شهروندان، گفت: به هیچ وجه به پیامک افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی بدون اطمینان و شناخت کامل اعتماد نکنند و پاسخ ندهند و برای مصون ماندن از هک اکانت خود، هواره از رمز عبور پیچیده که حاوی حروف بزرگ و کوچک و اعداد و علائم است استفاده و از رمز عبور ساده که عامل اصلی در هک شدن صفحه اینستاگرام است جدا خودداری کنند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر