بیشترین آمار تلفات تصادف ها چند ساله هستند؟

رییس پلیس راه راهور فراجا با اظهار نگرانی از افزایش آمار تصادفات در کشور گفت: بیش از ۶۰ درصد متوفیان تصادفات در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که آمار بسیار نگران کننده‌ای است.
بیشترین آمار تلفات تصادف ها چند ساله هستند؟
کد خبر : ۶۸۳۷

سردار حسن مؤمنی عصر امروز در نشست ستاد راهبری تصادفات استان که با حضور استاندار برگزار شد اظهار داشت: پیامدهای اجتماعی تصادفات به خصوص در مورد جوانان خیلی زیاد است و قابل محاسبه نیست لذا هر کاری در زمینه کاهش تصادفات انجام شود، باز هم کم است.

وی تصریح کرد: همه مسئولان هدف مشترک برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن دارند لذا امکانات و نیروها باید برای این هدف مشترک متمرکز شوند.​

 

رئیس پلیس راه کشور سرعت بالا را از عوامل بروز و شدت تصادفات ذکر کرد و گفت: متوسط سرعت خودرو در استان خراسان جنوبی ۸۹ کیلومتر و در کشور ۷۹ کیلومتر است و این افزایش سرعت باعث شده تصادفات شدت بیشتری داشته باشد لذا با آمار بالای فوتی مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه فوت در صحنه هم به سرعت وابسته است افزود: متوسط کشوری فوت در صحنه ۵۲ درصد و در خراسان جنوبی ۵۹ درصد بوده که ناشی از شدت تصادفات است.

 

مؤمنی عنوان کرد:سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ درصدی تصادفات در استان بودیم که با توجه به شرایط کرونا و کاهش تردد در سال ماقبل قابل پیش‌ بینی بود، اما آنچه در هفت ماه امسال رقم خورد، حدود ۲۶.۵ درصد افزایش فوتی ناشی از تصافدات را در خراسان جنوبی شاهد هستیم.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی اظهار داشت: از همین رو این استان جزو نقاط هدف و اولویت برنامه‌های پلیس راهور برای کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راه راهور فراجا به بالا بودن آمار واژگونی خودرو و تصادف موتور سواران در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این آمارها نگران کننده است اگرچه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مسئول مشاهده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه منابع استانی هم باید در کنار پیگیری‌های ملی فعال شود افزود: برای نصب دوربین‌های ثابت و سیار در جاده‌ها می‌توان از منابع استانی کمک گرفت.

 

 مؤمنی با اشاره به هدفگذاری سه پاسگاه در خراسان جنوبی برای تمرکز برنامه‌های کاهش تصادفات اظهار داشت: در بحث مدیریت ترافیک باید از فناوری‌های نوین استفاده کرد چون روش‌های سنتی جوابگو نیست. استفاده از دوربین‌ها در استان خراسان جنوبی شرایط خوبی ندارد و نیازمند پیگیری‌هایی در مرکز است.

رئیس پلیس راه کشور با تأکید بر اینکه کارآمدی دوربین‌ها افزایش یابد، گفت: ۶ دستگاه دوربین در سطح استان از سه سال قبل نصب شده ولی زیرساخت برق آن فراهم نیست در صورتی که اگر دوربین‌های موجود فعال و پیامک‌های آنی ارسال شود اثرگذاری خوبی خواهد داشت.با فعال شدن این زیرساخت می‌توان ۱۰ کیلومتر افزایش سرعت در استان را کاهش داد.

 

 مؤمنی افزود: برخی مسیرها واقعاً ایمن نیست لذا شیب شیروانی باید اصلاح شود چون واژگونی‌ها باعث می‌شود که تلفات هم افزایش یابد.

 

وی بر استفاده از ظرفیت معادن استان در ایمن‌سازی جاده‌ها تأکید کرد و گفت: همچنین تمامی کامیون‌های با عمر بالای پنج سال باید حفاظ جانبی نصب کنند تا شاهد برخورد تصادفات شدید نباشیم.

رئیس پلیس راه راهور فراجا افزود: این طرح از ابتدای دی ماه شروع می‌شود و در صورتی که کامیونی حفاظ جانبی داشته باشد از خدمات مراکز معاینه فنی یا تعویض پلاک نمی‌تواند استفاده کند.

وی برخورد با شتر را از دیگر مشکلات در سطح جاده‌های منطقه عنوان کرد و گفت: این موضوع باید به خوبی ساماندهی شود تا صاحبان شتر سهم تقصیر در تصادفات را به عهده بگیرند.

 مؤمنی احداث استراحتگاه‌ها در استان‌ های کویری مانند خراسان جنوبی را ضروری دانست و اظهار داشت: هر جا در چنین جاده‌هایی که راننده خسته می‌شود، توانستیم استراحتگاه حتی موقت ایجاد کنیم اثرگذاری خوبی داشته است.

وی با اشاره به کمبود چرثقیل‌های سنگین در خراسان جنوبی افزود: در تصادفات با خطر بالا به‌ویژه مواد حامل سوخت گاهی شاهد مسدود شدن طولانی مدت جاده هستیم لذا مدیریت بحران استان باید هماهنگی‌های لازم را برای حل این مشکلات انجام دهد.

رئیس پلیس راه کشور بر تکمیل سایت‌های تلفن همراه در جاده‌ها تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های استانی که به نوعی کاربر جاده‌ای محسوب می‌شوند باید به کار گرفته شوند.

وی افزود: با توجه به بالا بودن آمار جانباختگان تصادفات نیازمند کار فرهنگی به‌ویژه در روستاها هستیم زیرا آمار جانباختگان در حوزه روستایی خراسان جنوبی نیز نسبت به میانگین کشور بالا است.این آمار در کشور هشت درصد و در استان خراسان جنوبی ۲۰ درصد است که نیاز به توجه دارد.

آمار تصادفات ۷ ماهه امسال نسبت به سال قبل افزایشی است

رئیس پلیس راه راهور فراجا  همچنین ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در طی سال ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات مجروح می‌شوند که حدود ۲۰ درصد آنها معلول می‌شوند گفت: آمار تصادفات ۷ ماهه امسال نسبت به سال قبل افزایشی است.

سردار حسن مومنی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در ۷ ماهه امسال ۲۶.۵ درصد افزایش فوتی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد اظهار داشت: خراسان جنوبی باید برای کاهش تصادفات چاره کار بیابد.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با تاکید براینکه برای کاهش تصادفات، رانندگان باید به مقررات راهنمایی و رانندگی و حقوق دیگران احترام بگذارند گفت: باید راهکاری اندیشیده شود تا آمار تصادفات جاده‌ای به حداقل ممکن برسد.

مومنی افزود: در طی سال ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات مجروح می‌شوند که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آنها معلول می‌شوند. دولت سیزدهم در حوزه تصادفات توجه ویژه دارد و بعد از حدود ۱۰ سال اولین جلسه شورای عالی ترافیک با حضور رئیس جمهور در ابتدای سال برگزار شد.

وی اظهار داشت: حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه تصادفات می‌شود یعنی اگر کشور در بهترین شرایط اقتصادی باشد می‌تواند سه درصد رشد در تولید ناخالص ملی داشته باشد اما هزینه‌های تصادفات ۷ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: در سال ۱۳۸۴ حدود ۲۷ هزار فوتی در تصادفات طی یکسال داشتیم که اکنون به ۱۷ هزار نفر رسیده است.

 

مجله زندگی
ارسال نظر