سینما پارادیزو سریال می‌شود

جوزپه تورناتوره بار دیگر داستان محبوب سینمادوستان را می‌سازد.
سینما پارادیزو سریال می‌شود
کد خبر : ۱۴۵۵

جوزپه تورناتوره قصد دارد سریالی به نام «پارادیزو» را در شش قسمت بسازد. این سریال به تهیه کنندگی مارکو بلاردی (تهیه‌کننده فیلم «غریبه‌های کامل») ساخته خواهد شد و در حال حاضر تورناتوره و بیلاردی در حال مذاکره با یک سرویس استریمینگ آمریکایی برای پخش این سریال هستند.

به گفته بیلاردی داستان سریال «پارادیزو» همان داستان فیلم را خواهد داشت، یعنی پسری به نام توتو که زندگی پر از عشق به سینما را آغاز می‌کند. با این تفاوت که درسریال خطوط روایی مختلف داخل داستان بیشتر گسترش خواهند یافت.

او اضافه کرد که تورناتوره در حال نوشتن قسمت اول و خلاصه این سریال است و طبق برنامه در سال 2023 فیلمبرداری و پخش این سریال انجام خواهد شد. بلاردی اضافه کرد المان‌های روایی این سریال مانند فیلم شامل «قدرت یک مادر، پایمردی یک دوست، تابو بودن روابط جنسی، اجبار به تغییر مکان و تفاوت‌های آشکار فرهنگی» خواهد بود. در پس زمینه تمام این داستان‌ها دهکده خیالی سیسیلی «جیانکالدو» خواهد بود که فیلم هم در همان روستا اتفاق می‌افتاد. این سریال نگاهی به جامعه ایتالیایی بعد از جنگ جهانی دوم خواهد داشت که تلاش می‌کنند شروعی دوباره داشته باشند.

قرار است پیش از پخش سریال مستندی هم درباره میراث فیلم «سینما پارادیزو» و شیوه تولید آن ساخته شود.

فیلم «سینما پارادیزو» در سال 1989 برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کن و اسکار بهترین فیلم خارجی سال 1990 شد و بیش از 12 میلیون دلار در آن سال فروش کرد. روایت گذران عمر یک عشق سینما در آن فیلم آن را به یکی از ماندگارترین و محبوبترین فیلم‌های سینمایی محصول ایتالیا در زمان خودش بدل کرد که احساسات هر سینمادوستی را برمی‌انگیخت.

 

مجله زندگی
ارسال نظر