پس از سال‌ها؛ پای فیلم هندی به سینماهای ایران باز شد

فیلم سینمایی «آر. آر. آر» محصول موفق سینمای هند با پرداخت حق کپی به زودی در سینماهای سراسر کشور روی پرده خواهد رفت.
پس از سال‌ها؛ پای فیلم هندی به سینماهای ایران باز شد
کد خبر : ۱۹۷۲

«خیزش، غرش، آتش» در سال ۲۰۱۸ جلوی دوربین رفت که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، فیلمبرداری آن تا سال ۲۰۲۱ طول کشید و امسال همزمان در سینماهای هند و سراسر دنیا اکران شد و از هفته آینده در سینماهای ایران به نمایش درخواهد آمد.

سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما درباره اکران فیلم خارجی «خیزش، غرش، آتش» گفت: چند سالی است به این موضوع فکر می‌کنم که چگونه می‌توان اقتصاد سینما را بزرگ‌تر کرد. باتوجه به مال‌هایی که ساخته می‌شوند و اکثر آنها مجهز به سالن سینما هستند، باید به فکر واردات فیلم‌های خارجی باشیم تا به اقتصاد سینما نیز کمک شود و با خود مخاطب جدید به سینما بیاورد.

او ادامه داد: این مورد در آیین‌نامه اکران بوده است اما به دلیل تحریم‌ها کسی به فکر واردات فیلم و اکران آن در داخل کشور نبود. حدود یک سالی می‌شود که در حال تعقیب و رصد وضعیت اکران فیلم‌های خارجی هستم و در نهایت با یک فیلم هندی به نتیجه رسیدیم. این فیلم طبق استانداردهای جهانی ساخته شده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

ساداتیان با اشاره به پرخرج بودن این فیلم هندی بیان کرد: فیلم «خیزش، غرش، آتش» درباره مبارزات مردم هند با استعمار انگلیس و فیلم بسیار پُرخرجی بوده است. این فیلم در اروپا و آمریکا هم با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

تهیه کننده «به رنگ ارغوان» درباره دلیل انتخاب این فیلم توضیح داد: دلیل انتخاب این فیلم به هیچ وجه دم دست بودن این فیلم نبوده است. این فیلم تهیه کننده بسیار سخت‌گیری دارد و با رایزنی‌های بسیار توانستیم رضایت آن‌ها را جلب کنیم. در این فیلم که نزدیک به ۷۲ میلیون دلار برایش خرج شده بازیگران اروپایی حضور داشته‌اند و در آمریکا نیز گیشه موفقی داشته است.

این تهیه کننده سینما با بیان این مطلب که در صورت بازخورد خوب به سراغ فیلم‌های دیگر می‌رویم، گفت: این فیلم را از چهارشنبه ۹ شهریور اکران خواهیم کرد و اگر استقبال خوبی از آن صورت بگیرد  به سراغ فیلم‌های دیگر می‌رویم و می‌توانیم ماهی یک فیلم خارجی برای اکران داشته باشیم تا به این ترتیب نیز پای افراد جدیدی را به سینما باز کند و حتی باعث ارتقای سطح فیلم‌های ایرانی شود. در آینده می‌توانیم فیلم‌های اروپا و آمریکا و حتی سینمای کره جنوبی و چین را که بسیار قدرتمند هستند، برای اکران داشته باشیم.

او ادامه داد: دفتر پخش در حال رایزنی با سینماهای مختلف است و هر سینماداری که اظهار علاقه کند، می‌تواند این فیلم را اکران کند. به امید خدا اکران این فیلم را از ۹ شهریور در تهران و برخی شهرستان‌ها پیش خواهیم برد.

تهیه کننده «متری شیش و نیم» درباره طولانی شدن دریافت پروانه نمایش توضیح داد: حدود یک ماه است که درخواست پروانه نمایش داده‌ایم. خود فیلم اصلاحیه خاصی نداشت و از نظر مفهومی مشکلی وجود نداشت اما به لحاظ تصویری باید تمهیداتی می‌اندیشیدیم تا از نظر پوشش لباس‌های سنتی که دارند نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

سید جمال ساداتیان درباره معرفی نماینده ایران به اسکار نیز گفت: امسال شرایط تصمیم گیری و انتخاب نماینده ایران در اسکار بسیار بغرنج شده است زیرا چند فیلم اصلا اکران عمومی نشده‌اند. در حال حاضر اوضاع بسیار مبهم است. شاید با پیدا کردن شرایط اکران فیلم‌ها در هفته‌های آینده بتوان راحت‌تر نظر داد و تصمیم‌گیری کرد.

 

منبع :
صبا
مجله زندگی
ارسال نظر