اعلام فهرست کامل برندگان جایزه امی/پلیس‌ها حرف اول را می‌زنند!

مراسم جوایز امی 2022 که به اسکار تلویزیون مشهور است بامداد امروز (22شهریور) به کار خود پایان داد و برترین‌های خود را معرفی کرد.
اعلام فهرست کامل برندگان جایزه امی/پلیس‌ها حرف اول را می‌زنند!
کد خبر : ۲۵۰۲

جوایز آکادمی تلویزیون امسال سریال “وراثت” را در بخش‌های بهترین درام، بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال‌های درام برای بازی برایان کاکس و جرمی استرانگ، بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال‌های درام برای بازی سارا اسنوک و جی. اسمیت کامرون، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال‌های درام برای کران کالکین، نیکلاس بران و متیو مکفیدن در فهرست نامزدها قرار داده بود. بنابراین این سریال با 25 نامزدی جزو پرنامزدترین سریال‌های امسال بود.

در این دور از جوایز، سریال‌های “وراثت” و “تد لاسو” به‌عنوان بهترین‌ مجموعه‌های تلویزیونی درام و کمدی شناخته شدند. همچنین سریال “بازی مرکب” که در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت، در بخش بهترین بازیگر مرد اول توانست صاحب جایزه شود. البته نکته مهم دیگری که درباره این سریال وجود دارد، این است که برای اولین بار به عنوان یک مجموعه غیرانگلیسی زبان نام خود را در میان بهترین آثار درام ثبت کرد. این سریال تا به الان به‌عنوان پربیننده‌ترین سریال تاریخ نتفلیکس باقی مانده است؛ سریالی که قرار است فصل دوم آن ساخته شود اما گویا باید تا سال 2024 صبر کرد.

اما درباره تاریخچه برگزاری این مراسم باید بدانیم که اولین مراسم اهدای جوایز امی در 25 ژانویه 1949 در باشگاه ورزشی هالیوود برگزار شد. این مراسم بسیار ارزان بود و زمان اجرای مراسم هم بسیار کوتاه بود. در آن شب فقط 6 جایزه اهدا شد. اولین جایزه برای برجسته‌ترین شخصیت تلویزیونی به شرلی دینسدیل 20 ساله و عروسک او، جودی اسپلینترز، برای نمایش جودی اسپلینترز تعلق گرفت.

یکی از نکات جالب این جایزه این است که بیشترین شخصیت‌های نمایشی که توانستند برنده شوند، کاراکترهای مجریان قانون مانند پلیس‌ها هستند که نشان‌ می‌دهد این بخش از جامعه نظامی و قانون‌مدار در این مراسم اهمیت بسیار زیادی دارند.

نکته جالب دیگر موضوع انتخاب رئیس جمهور اسبق آمریکا باراک اوباما به دلیل روایت‌گری در یک مستند نتفلیکس بود. البته نکته جالب توجه از مطرح شدن نام رئیس جمهور اسبق آمریکا اینجاست که نام وی پس از مطرح شدن برای دریافت این جایزه و البته دو جایزه گرمی در میانه راه برای تبدیل شدن به یک “اگوت” یعنی فردی که موفق شده‌ جوایز امی، گرمی، اسکار و تونی را دریافت کند، قرار گرفته است. پیش از اوباما، دوایت آیزنهاور، رئیس جمهوری دیگر آمریکا هم جایزه امی را در سال 1956 دریافت کرده بود اما جایزه او افتخاری است.

فهرست کامل برندگان این جایزه به شرح زیر است:

بهترین سریال درام: «وراثت» (Succession)

بهترین سریال کمدی: «تد لاسو» (Ted Lasso)

بهترین سریال کوتاه: لوتوس سفید» (The White Lotus)

بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال درام: لی جونگ-جه برای «بازی مرکب» (Squid Game)

بهترین بازیگر نقش اول زن سریال درام: زندایا برای «سرخوشی» (Euphoria)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام: متیو مک‌فادین برای «وراثت» (Succession)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن سریال درام: جولیا گارنر برای «اوزارک» (Ozark)

بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال کمدی: جیسون سودیکیس برای «تد لاسو» (Ted Lasso)

بهترین بازیگر نقش اول زن سریال کمدی: جین اسمارت برای «هک» (Hacks)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال کمدی: برد گلداشتاین برای «تد لاسو» (Ted Lasso)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن سریال کمدی: شریل لی رالف برای «مدرسه ابتدایی ابوت» (Abbott Elementary)

بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال کوتاه: مایکل کیتون برای «دوپسیک» (Dopesick)

بهترین بازیگر نقش اول زن سریال کوتاه: آماندا سیفرید برای «دراپ‌اوت » (The Dropout)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال کوتاه: مورای بارتلت برای لوتوس سفید» (The White Lotus)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن سریال کوتاه: جنیفر کولیج برای لوتوس سفید» (The White Lotus)

 

منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر