گل‌محمدی:همه نگران این هستند که از داوری لطمه ببینند

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از بازی برابر آلومینیوم اراک در هفته هجدهم لیگ برتر (جام خلیج فارس) اظهار داشت:دیدار با فولاد تمام شد و چیزی که اکنون برای ما مهم است داشتن تمرکز برای دیدار با آلومینیوم است.
گل‌محمدی:همه نگران این هستند که از داوری لطمه ببینند
کد خبر : ۱۲۵۹۰

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از بازی برابر آلومینیوم اراک در هفته هجدهم لیگ برتر (جام خلیج فارس) اظهار داشت: قبل از هر چیز باید به خاطر زلزله آذربایجان غربی و شهر خوی تسلیت بگویم. مردم در شرایط سختی هستند و از همین تریبون از مردم و مسئولان می‌خواهم مشکلات زلزله زدگان را هرچه سریع‌تر برطرف کنند. ما هم در باشگاه پرسپولیس هر کمکی از دست‌مان برآید انجام می دهیم و هفته آینده اولین کمک باشگاه به این منطقه ارسال می‌شود.
وی در خصوص دیدار مقابل آلومینیوم افزود: مقابل تیم قابل احترامی بازی می‌کنیم و این تیم همیشه حریف سختی برای رقبای خود بوده است. واقعا بازی راحتی نیست و یکی از سخت‌ترین بازی‌های لیگ است و هر تیمی که مقابل آنها قرار می‌گیرد، به سختی این بازی پی می‌برد. بازی خیلی مشکلی را پیش رو داریم و با توجه به شرایط جدولی باید ۳ امتیاز را کسب کنیم.
سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: ما مربیان یک وظیفه داریم و آنهم این است که تمرکزمان روی مسائل فنی باشد. در کنار زمین احتیاج به تمرکز بالایی است و فکر می‌کنم این شرایط که در بعضی‌ از بازی‌ها به وجود می‌آید باید یک جایی تمام شود. در فوتبال حرفه‌ای اروپا این مسائل را نمی‌بینیم و همه اعضای کادر فنی تیم‌ها روی بازی متمرکز هستند. من امیدوارم که دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم و کار فدراسیون و کمیته انضباطی و سازمان لیگ خیلی مهم است که بتوانند این مسائل را کنترل کنند تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم.
گل‌محمدی در خصوص برنامه بازی‌ها تصریح کرد: من بارها از باشگاه خواستم که نسبت به برنامه‌ریزی مسابقات با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ صحبت داشته باشند. متأسفانه یکسری اتفاقاتی می‌افتد و برنامه‌ریزی‌های عجیب و غریبی برای تیم ما در نظر گرفته می‌شود و فقط تیم ما از این شرایط آسیب می‌بیند. من با سهیل مهدی هم صحبت کردم و از باشگاه هم خواستم که نسبت به این مسائل حساس‌تر باشند. مهم است که تیم‌ها با استراحت خوب و در یک ساعت خوب مقابل حریفان‌شان قرار بگیرند. نمی‌دانم درباره این مسائل چه اتفاقی می‌افتد و از قبل طوری برنامه‌ریزی انجام دادند که تیم ما باید چهار، پنج روز بعد بازی کند و یک تیم دیگر یک هفته استراحت می‌کند. فکر می‌کنم حتی شرایط سخت‌تری در یک ماه آینده برای تیم ما اتفاق بیفتد. پیش‌برنامه‌هایی دادند که جای تأسف دارد و امیدوارم هرچه زودتر این مسائل برطرف شود.
یحیی گل‌محمدی خاطرنشان کرد: امیدوارم فردا بتوانیم تمرکز خوبی مقابل آلومینیوم داشته باشیم. قطعا فوتبال هجومی از تیم ما خواهید دید و از آن طرف هم از حضور هواداران خوشحال هستیم. بی‌‌صبرانه منتظر حضور گرم هواداران پس از مدت‌ها غیبت آنها هستیم. امیدوارم فردا بتوانم شاهد یک بازی خوب از طرف پرسپولیس باشیم.
گل‌محمدی در مورد جذب لئوناردو پریرا، عنوان کرد: او را بازیکن خوبی دیدیم و فکر می‌کنم می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. یک سال و نیم با این بازیکن قرارداد بستیم و صبح زود فردا وارد کشور ما خواهد شد تا کارهای اولیه انجام شود. لئورنادو چند ماهی است از مسابقات دور بوده و به صورت انفرادی تمرین کرده، باید سعی کنیم هرچه سریع‌تر با تمریناتی که برای وی در نظر گرفته‌ایم، از لحاظ شرایط جسمانی پریرا را به بازی برسانیم. امیدوارم بتواند به تیم کمک کند.
وی در خصوص اظهارات حسین کعبی و محمد علوی پس از دیدار سرخ‌پوشان مقابل فولاد و استوری جواد نکونام و اینکه آیا مدیر تیم حریف اعلام کرده قصد داشتم گل محمدی را بزنم، اظهار داشت: بعد از بازی مصاحبه‌ای در کنفرانس خبری کردم که تنها مصاحبه من پس از آن مسابقه بود. بازی با فولاد تمام شد و 3 امتیاز را واگذار کردیم. البته اتفاقات عجیب و غریبی افتاد و همه در جریان آن هستید. متأسفانه دوستان صحبت‌هایی کردند که اصلا واقعیت نداشت. هیچ توهینی به مردم خوب خوزستان نکردم. سه سال آنجا بودم و فوتبالم را مدیون مردم خوب خوزستان هستم.
گل‌محمدی ادامه داد: با آمادگی کامل به اهواز رفتم، در همه بازی‌ها نیز برای فولاد بازی کردم. این تیم در آن زمان شرایط خیلی بدی داشت و خطر سقوط را احساس می‌کرد. با نفراتی مثل نعیم سعداوی، حسین عبدی، و بهنام سراج توانستیم فولاد را در لیگ نگه داریم و سال بعد نیز پایه‌های قهرمانی‌اش را چیدیم. نقش کوچکی در فوتبال خوزستان داشتیم. از طرفی باشگاه فولاد نیز کمک زیادی به همه ما و فوتبال ایران کرده، همیشه خودمان را مدیون فوتبال خوزستان و مردم خوب این استان می‌دانیم. هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم در هر تیمی باشم، نسبت به این مردم اهانت کنم. هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد. قطعا اشتباهی شده، می‌خواستم پس از بازی هم در این مورد صحبت کنم،‌ اما به دلیل شرایط موجود خیلی نخواستم وارد جزئیات شوم. الان هم به این دلیل که سوال پرسیدید جواب دادم. دیدار با فولاد تمام شد و چیزی که اکنون برای ما مهم است داشتن تمرکز برای دیدار با آلومینیوم است.
گل‌محمدی در مورد داوری این مسابقه عنوان کرد: بحث داوری به بحث حساسی در فوتبال ما تبدیل شده است. در دوران فوتبالم چه بازیگری و چه مربیگری سعی کردم احترام داوران را نگه دارم و شرایطی که الان داوری ما دارد سخت است. در خیلی از بازی‌ها داوران برای ارتباط با یکدیگر هدست هم ندارند. VAR هم بماند که دوستان گفتند قرار است از نیم فصل دوم بیاید و صحبت‌هایی کردند که واقعیت نداشت. شرایط داوری سخت است و ما باید فضا را برای داوران ایجاد کنیم تا با خیال راحت سوت بزنند. در چند بازی آخر هم تصاویر و نظرات کارشناسان موجود است که داوری به ضرر ما بوده اما سعی کردیم نگذاریم تمرکز داوران بهم بریزد. در بازی اخیر هم این اتفاق افتاد و خیلی راحت بینادی‌فر از پنالتی ما گذشت. با این حال هیج مانوری آنطور که باید و شاید از سمت تیم ما شاهد نبودید.
وی ادامه داد: امیدوارم داوران فردا هم قضاوت خوبی داشته باشند و عدالت در همه بازی‌ها خواسته همه تیم‌ها و مربیان است و همه نگران این هستند که از داوری لطمه ببینند. شرایط برگزاری این مسابقه و داوری آن بیشتر دست نیمکت‌هاست که با آرامش خودشان اجازه بدهند که داوران تصمیمات خوبی بگیرند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد شرایط سیامک نعمتی بعد از ماندن در جمع سرخپوشان گفت: من تصمیمی درباره سیامک نعمتی گرفتم که بتواند در تیم‌های دیگر بیشتر بازی کند. همه می‌دانیم سیامک از لحاظ اخلاقی جزو بهترین بازیکنان ایران است و الان که این اتفاق افتاده و در تیم مانده است از ته دلم خوشحال هستم و ان‌شاءالله بعد از بازی با آلومینیوم به تمرینات برمی‌گردد تا ما از وجودش استفاده کنیم. ما از بازیکنان امید‌مان هم در تیم استفاده می‌کنیم و سیامک نیز صد درصد با تلاش می‌تواند برای ما بازی کند.
گل‌محمدی راجع به شرایط سرمربیگری تیم ملی و اینکه صلاح هست تیم ملی کارش را با کارلوس کی‌روش ادامه دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: در بعضی از مسائل واقعاً ما نمی‌توانیم نظر خاصی بدهیم، چون تصمیمات از جاهایی گرفته می‌شود و کارشناسان فوتبالی خیلی در آن نقش ندارند. کی‌روش در هشت، 9 سالی که مربی فوتبال ما بود یک نظم خاصی وارد فوتبال‌مان کرد و تأثیرات خاص خودش را در فوتبال ما داشت و فرصت کافی هم به او داده شد. نظر شخصی من این است که شاید به یک مربی ایرانی زمان بدهیم و به او اعتماد کنیم می‌تواند به تیم ملی کمک کند.
وی در پاسخ به این سؤال که «اگر سرمربیگری تیم ملی به شما پیشنهاد شود، قبول می‌کنید؟»، تصریح کرد: من از شرایطی که در پرسپولیس دارم راضی هستم و دوست دارم تا آخر قراردادم در پرسپولیس بمانم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که با توجه به اینکه تیمش فردا محکوم به برد مقابل آلومینیوم است و امکان دارد در صورت انجام بازی هجومی گرفتار ضدحملات شاگردان رحمتی شود، تأکید کرد: به نکته خوبی اشاره کردید. تیم آلومینیوم در ضدحملات خیلی خطرناک است و مدافعان ما کارشان خیلی مهم است. درست است که باید گل بزنیم که ببریم و از فوروارد‌های‌مان توقع زیادی داریم تا بازی را ببریم، ولی نحوه دفاع‌ کردن ما هم خیلی مهم است و باید خیلی تمرکز داشته باشیم. ما در همه بازی‌های آینده‌مان محکوم به برد هستیم و گرفتن سه امتیاز هدف اصلی ما است.
گل محمدی در خصوص قوانین جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: قوانین جدیدی که AFC برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان گذاشته کار را برای ایرانیان خیلی سخت کرده است، آنها برنامه‌ریزی و امکانات دارند. چیزی که ما داریم استعداد است اما برنامه‌ریزی و امکانات نداریم. تقابل تیم‌های ایرانی با تیم‌های عربی و حتی آسیای شرقی تقابل امکانات و برنامه‌ریزی با استعداد است. گاهی جواب می‌دهد و تیم ما به فینال آسیا می‌رود و جایی هم جواب نمی‌دهد.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: با این روند فوتبال ما به عقب می‌رود، آنها اسب خود را زین کرده و می‌تازند، اما در ایران هنوز لنگ زمین تمرین و مسابقه هستیم. زمین تمرین را کاری ندارم، اما کیفیت زمین بازی تیم‌های ما فاجعه است. هنوز لنگ VAR هستیم که بیاید یا نیاید. باید 40 جلسه بگذاریم تا به این نتیجه برسیم که این سیستم به ایران بیاید یا نیاید و بعد از آن هم نصب دوربین و… را داریم. خیلی عقب هستیم و نمی‌دانم چگونه می‌شود با این امکانات کم عقب‌ماندگی را جبران کرد. بعید می‌دانم از لحاظ امکانات فوتبال ایران تا مدت‌ها به حد تیم‌های درجه یک آسیا برسد.
گل محمدی درباره بازگشت هواداران این تیم به ورزشگاه و تاثیر احتمالی آنها در قهرمانی سرخ‌پوشان گفت: همیشه گفته‌ام پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا است، به همین دلیل با نبود هوادار بیشترین ضرر را می‌کنیم. خوشحالم بازی با آلومینیوم با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و منتظر حضور پرشور آنها هستیم. برگ برنده پرسپولیس در همه مسابقات هواداران هستند. امیدوارم با تشویق‌ها و حمایت‌های خوبشان بازیکنان ما را دلگرم کنند. قطعا آنها انگیزه مضاعفی به ما می‌دهند و امیدوارم بتوانیم روسفیدشان کنیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر