جدیدترین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان/ قرار نیست جلسه‌ای در تامین‌اجتماعی برگزار شود!

یک‌ کارشناس بازار کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: کار هنوز در اختیار دولت است و این یکی از ابهامات عجیبی است که دولت در خصوص بحث افزایش مستمری بازنشستگان ایجاد می‌کند.
جدیدترین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان/ قرار نیست جلسه‌ای در تامین‌اجتماعی برگزار شود!
کد خبر : ۱۶۳۸

 در حالی برخی از رسانه‌ها خبرهایی منتشر کرده‌اند مبنی بر این‌که قرار است تامین‌اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان اطلاعیه صادر کند و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای، رای و نظر دولت را ابلاغ کند، اما منابع آگاه می‌گویند تاکنون جلسه‌ای در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان برگزار نشده است.

حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس بازار کار در این خصوص گفت: من با یکی از نمایندگان کارفرمایان که در هیات امنای تامین‌اجتماعی است، صحبت کردم. اولا این‌که تا الان هیچ جلسه‌ای برگزار نشده و دیروز هم هیچ خبری نبوده است. حرف او هم این بوده که قرار هم نیست جلسه‌ای برگزار شود.

وی افزود: برداشت این بود که دولت افزایش حقوق را تفویض کرده به وزرایی که عضو هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که چنین اختیاراتی ندارد، چون سرپرست است و نمی‌شود امیدوار بود که او چنین اختیاری داشته باشد و مصاحبه‌ای یا اظهارنظر کند. حتی به نظر من حرف‌هایش هم نافذ نیست. اگر هم جلسه‌ای تشکیل شود، ایشان فقط جهت اطلاع ممکن است دعوا داشته باشد، چون ایشان کاره‌ای نیست و وزیر هم نیست.

این کارشناس بازار کار متذکر شد: فقط وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه می‌ماند. در هیات امنا خبری نیست و اعضای آن هم می‌گویند ما خبری نداریم و تاکنون هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است. آنها می‌گویند این کار هنوز دست خود دولت مانده و هیچ ارتباطی به صورت جدی با سازمان تامین‌اجتماعی پیدا نکرده است‌. یعنی این مصوبه به سازمان تامین اجتماعی عودت نشده است. یا سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به این کار و اظهارنظر و انجام جلسه، تکلیفی از طرف دولت ندارد.

حاج‌اسماعیلی ادامه داد: کار هنوز در اختیار دولت است و این یکی از ابهامات عجیبی است که دولت در خصوص بحث افزایش مستمری بازنشستگان ایجاد می‌کند.

وی گفت: این بحث‌ها بیشتر شایعات است و نمی‌توان به آن امیدوار بود. حتی اگر سازمان تامین اجتماعی هم اطلاعیه صادر کند، من فکر نمی کنم اطلاعیه راهگشا باشد و احتمالا خواهد گفت نمایندگان دولت در این خصوص تعیین تکلیف کنند. بر همین اساس، من فکر می‌کنم توپ هنوز در زمین دولت است.

 

 

 

مجله زندگی
ارسال نظر