ماراتن مطالبه بازنشستگان و کارگران به کجا می‌رسد؟/کار دولت بدعت بی‌سابقه‌ای بود!

یک کارشناس بازار کار تاکید کرد: مدیران سازمان تامین اجتماعی احترام بازنشستگان را رعایت کنند و عین مصوبه را که افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان در ماه است را برای احکام بازنشستگان اعمال کنند.
ماراتن مطالبه بازنشستگان و کارگران به کجا می‌رسد؟/کار دولت بدعت بی‌سابقه‌ای بود!
کد خبر : ۱۶۸۹

حمید حاج‌اسماعیلی اظهار داشت: ظاهرا ماراتن مطالبه بازنشستگان و کارگران برای اجرای مصوبات شورای عالی کار و مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی هم در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان و هم در خصوص اجرای مصوبه حق مسکن کارگران در نقطه پایانی است.

وی افزود: در این مدت یک فرآیند بسیار طولانی، نفس‌گیر و پرچالشی بین کارگران، بازنشستگان و دولت سپری شد؛ با وجود این‌که مسیر برای انعطاف دولت و قبول دولت، قانون بود، نه مسائل دیگر.

این کارشناس بازار کار با بیان این‌که تلاش‌ها و اهتمام کارگران و بازنشستگان برای مطالبه‌گری و تاکید بر اجرای قانون سهم بسیار بسزایی در این حرکت و کار بزرگ داشت، عنوان کرد: من به نوبه خود این کار پرزحمت را که کارگران و بازنشستگان طی ۴، ۵ ماه گذشته دنبال کردند، ارج می‌نهم و این را یک دستاورد بزرگ هم در عرصه صنفی و هم در عرصه مدنی و هم در عرصه ملی می‌دانم.

حاج‌اسماعیلی متذکر شد: من فکر می‌کنم از این تجربه گرانبها باید بتوانند درس‌های زیادی را هم کارگران و هم بازنشستگان بگیرند. در عین حال، ما باید بدانیم قانون، محور و مدار همه کارها در کشور است. تا زمانی که قانون تغییر نکرده، هیچ کس حق دور زدن قانون و تفسیر آن را بدون مراجع ذی‌صلاح ندارد.

وی تصریح کرد: کاری که دولت در این مدت انجام داد، یک بدعت و کار بی‌سابقه بود و ما تاکنون چنین شرایط و تجربه‌ای را نداشتیم. این اولین بار بود که اتفاق افتاد.

این کارشناس بازار کار ادامه داد: به‌هرحال امیدوارم که در پایان نقطه که اجرای مصوبات است، مدیران سازمان تامین اجتماعی احترام بازنشستگان را رعایت کنند و عین مصوبه را که افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان در ماه است را برای احکام بازنشستگان اعمال کنند.

حاج‌اسماعیلی گفت: این می‌تواند به نظر من هم رضایت بازنشستگان را جلب کند و هم همکاری شرکای اجتماعی را که شامل بازنشستگان و کارگران است، برای پیشرفت و توسعه سازمان تامین اجتماعی به‌دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما باید طوری برخورد کنیم که این مذاکرات و چانه‌زنی‌ها همیشه منجر به یک حرکت و نتیجه صحیح برای منافع ملی در کشور شود.

این کارشناس بازار کار خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد بسیار بزرگ در کشور است؛ با وجود اشکالات و مشکلاتی که پیش روی او است، اما یکی نهادهای بزرگ غیردولتی است، چون نزدیک به نیمی از جمعیت کشور را خدمات می‌دهد و آینده آنها را تضمین می‌کند.

 

 

 

مجله زندگی
ارسال نظر