بازنشستگان بخوانند/ فرمول محاسبه حق عائله‌مندی و اولاد در سال ۱۴۰۱

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری درباره افزایش حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان زیرپوشش این صندوق در سال ۱۴۰۱ توضیح داد.
بازنشستگان بخوانند/ فرمول محاسبه حق عائله‌مندی و اولاد در سال ۱۴۰۱
کد خبر : ۴۲۶

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی با اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت گفت: در راستای مفاد بندهای (۲) و(۱۰) مصوبه اخیر هیات وزیران (شماره ۲۱۴۸۷/ت ۵۹۸۲۶ هـ) که در تاریخ ۱۵اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در خصوص «تعیین حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته» صادر شده است، برای بازنشستگانی که تاریخ ازدواج خودشان و تاریخ تولد فرزندانشان قبل از سال ۱۴۰۱ باشد، امتیاز ۱۲۱۵ برای عائله‌مندی و امتیاز ۳۱۵ برای حق اولاد تعیین شده است.

وی افزود: براین اساس، مبلغ عائله مندی برای این عزیزان ۴۰۷هزار و ۳۸۹ تومان و حق اولاد نیز یکصد و ۵هزار و ۶۱۹تومان محاسبه خواهد شد.

خدامی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به مساله جوانی جمعیت و فرزندآوری در نسل های مختلف گفت: براساس مصوبه دولت در صورتیکه تاریخ ازدواج بازنشسته عزیز و تاریخ تولد فرزند یا فرزندان ایشان در سال ۱۴۰۱ ثبت شده باشد، امتیاز عائله مندی و حق اولاد به ترتیب به ۲۴۳۰ و ۹۴۵ افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: براساس این امتیاز، مبلغ عائله مندی ۸۱۴هزار و ۷۷۹تومان و حق اولاد نیز ۳۱۶هزار و ۸۵۸تومان خواهد بود.
مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: تنها بازنشستگانی مشمول این بخشنامه می‌شوند که دستگاه و ذیحسابی محل اشتغال آن‌ها دارای ردیف بودجه بوده و تحت پوشش این صندوق باشند و بنابراین، دستگاه‌های فاقد ردیف بودجه مشمول این بخشنامه نخواهند شد و موضوع باید از دستگاه اجرایی مربوطه پیگیری شود.

به گفته وی، برنامه ریزی لازم توسط متولیان امر برای اعمال اصلاح جدول مربوطه در سامانه پرداخت مستقیم صندوق بازنشستگی کشوری در «خرداد ۱۴۰۱» در فرآیند کاری قرار گرفته و این موضوع به تمامی مدیران استانی صندوق ابلاغ شده است.

ارسال نظر