مهم | نماینده مجلس: رتبه بندی معلمان مهرآفرین باید از این تاریخ اجرایی شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت:مصوبه ترمیم حقوق مجلس به هیچ عنوان به معنای تعیین زمان از تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ نیست و آموزش و پرورش باید در این راستا از معاونت حقوقی مجلس استعلام‌ می‌کرد تا مشخص شود زمان اجرای قانون رتبه بندی برای معلمان مهرآفرین از تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ است.
مهم | نماینده مجلس: رتبه بندی معلمان مهرآفرین باید از این تاریخ اجرایی شود
کد خبر : ۱۲۳۲۲

محمد وحیدی اظهار داشت: برابر پیام‌های مکرر دریافتی از معلمان مهرآفرین، اجلاسیه مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها از سوی معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده که تاریخ اجرای قانون رتبه بندی برای معلمان مهرآفرین از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ نباشد.
نماینده مردم نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس افزود: این در حالی است که قانون رتبه بندی معلمان به صراحت اعلام کرده که تمام کسانی که استخدام آموزش و پرورش بوده مشول رتبه بندی هستند، ولی به تعلل آموزش و پرورش و غفلت از رتبه بندی مهرآفرینان، مجلس این مسئله را در قانون ترمیم حقوق تصریح کرد.
وی ادامه داد: مصوبه ترمیم حقوق مجلس به هیچ عنوان به معنای تعیین زمان از تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ نیست و آموزش و پرورش باید در این راستا از معاونت حقوقی مجلس استعلام‌ می‌کرد تا مشخص شود زمان اجرای قانون رتبه بندی برای معلمان مهرآفرین از تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش به جای استعلام از قوه مقننه از معاونت حقوقی دولت استعلام کرده که مرجع استعلام کننده نادرست بوده است. معاونت حقوقی مجلس نیز عنوان کرده است که وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه درخواستی مبنی بر استعلام رسمی در این حوزه نداشته است.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: از سوی دیگر کمیته تطبیق قوانین مجلس نیز پیش از این اعلام کرده بود که مهرآفرینان مشمول قانون رتبه بندی معلمان می‌شوند، ولی وزارت آموزش و پرورش به هیچ یک از این موضوعات توجه نکرده است.
وی تصریح کرد: چنانچه وزارت آموزش و پرورش به عنوان مجری قانون مصوب مجلس، بخواهد قانون را برای معلمان مهرآفرین تغییر دهد، کاملا خلاف قانون عمل کرده است و چنانچه در جهت شبهه‌ای دارد، باید از معاونت قوانین مجلس استعلام بگیرد. 

منبع :
مخاطب24
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نیما
ارسالی در
جای بسی تاسف وهزاران تعجب هست ک آموزش وپرورش بجای اینکه قانون روازقانون گذاراستعلام کندازدولت استعلام می کنددرخصوص فرهنگیان مهرآفرین وبجای اینکه مدافع حقوق نیروهاش باشه وبرای احقاق حق این نیروهای مهرآفرین بجنگه متاسفانه بشدت برعلیه این نیروهاست ک ازابتدای مهرماه تاکنون بااعصاب وروانشان بازی کردنداگه نوری استیضاح بشه تمام این مشکلات حل میشه