برنامه‌های جدید رئیس کل بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 گفت: رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد که ما برنامه‌هایی را برای کنترل بازار ارز داریم که از جمله این برنامه‌ها طرح جدیدی مبنی بر تاسیس صندوق تثبیت است.
برنامه‌های جدید رئیس کل بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز
کد خبر : ۱۲۳۶۱

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ جزئیات نشست این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی را تشریح کرد.

الهام آزاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: نشست امروز نشست کمیسیون اصل ۹۰ ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، یکشنبه ۹ بهمن‌ماه با حضور محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و معاونین وی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز و همین‌طور تخصیص منابع ارزی به سامانه مربوط به دانشجویان خارج از کشور ارائه کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: آقای فرزین گفت که سامانه ناخدا مربوط به دانشجویان ایرانی خارج از کشور از پیش از این زیر نظر وزارت علوم فعال بود و ما برای رفع بیش‌تر نیازهای دانشجویان منابع ارزی جدیدی را به این سامانه تزریق کردیم.

آزاد خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی در مورد نوسانات موجود در بازار ارز گفت که بخش قابل توجهی از این نوسانات به خاطر ترس از آینده است و این ترس باعث افزایش تقاضا برای خرید و در نهایت باعث ایجاد نوسانات در بازار می‌شود.

وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد که ما برنامه‌هایی را برای کنترل بازار ارز داریم که از جمله این برنامه‌ها طرح جدیدی مبنی بر تاسیس صندوق تثبیت است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: طبق توضیحات ارائه ‌شده بانک مرکزی قصد دارد تا در قالب این طرح با ایجاد صندوق تثبیت بخشی از منابع ارزی را به این صندوق واریز کند و از این طریق نسبت به کنترل و تثبیت قیمت ارز در بازار اقدام کند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر