رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس: اقدامات مهمی برای رتبه‌بندی معلمان صورت گرفته است/ افزایش حقوق اساتید در سال آینده مشخص شد

رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم را دانش‌بنیان‌ترین مجلس بعد از انقلاب خواند و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای زنجیره تامین آموزش یکپارچه، اظهار داشت: در این مجلس جدید، اقدامات مهمی در راستای سند تحول بنیادی، همسان‌سازی حقوق اساتید و شکل‌گیری نظام و رتبه‌بندی معلمان، صورت گرفته است چرا که اعتقاد داریم اگر بخواهیم جامعه را آباد کنیم راهش این است که استاد، معلم و علم را آباد کنیم.
رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس: اقدامات مهمی برای رتبه‌بندی معلمان صورت گرفته است/ افزایش حقوق اساتید در سال آینده مشخص شد
کد خبر : ۱۲۶۶۴

رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با حضور عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جمعی از معاونین، مدیران و مسئولین دانشگاه برگزار شد.
علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم را دانش‌بنیان‌ترین مجلس بعد از انقلاب خواند و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای زنجیره تامین آموزش یکپارچه، اظهار داشت: در این مجلس جدید، اقدامات مهمی در راستای سند تحول بنیادی، همسان‌سازی حقوق اساتید و شکل‌گیری نظام و رتبه‌بندی معلمان، صورت گرفته است چرا که اعتقاد داریم اگر بخواهیم جامعه را آباد کنیم راهش این است که استاد، معلم و علم را آباد کنیم.
او ضمن بیان خبر مسرت بخش افزایش ۱۵ درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: خوشبختانه در مجلس یازدهم، اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نوشته و تنظیم شد، صندوق فناوری ایجاد شده و شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافت و به ۸۰۰۰ شرکت رسید که بر این‌ اساس، خروجی اقتصادی به نام اقتصاد دانش‌بنیان شکل گرفته است.
رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جای بسی خرسندی است که بعد از انقلاب سطح آموزش و دانایی مردم زیاد شده و دانشگاه‌ها و مراکز علمی گسترش و توسعه پیدا کرده است.
این نماینده مجلس افزود: افتخار می‌کنیم مقالات علمی پژوهشی از ۸۰۰ مقاله به ۸۰ هزار مقاله افزایش داشته و در نتیجه چهاردهمین تولیدکننده علم دنیا و دارای سومین رتبه برتر جهانی در حوزه پزشکی و نانوتکنولوژی هستیم.
منادی تاکید کرد: امیدوارم شما مسئولین، مدیران و رؤسا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس قانون برنامه ششم آموزش عالی، بتوانید ۳۰ درصد هدف‌گذاری خود را در بحث مهارتی، اجرایی کنید چرا که ما اکنون به افراد ماهر و آچار به دست بیشتر احتیاج داریم تا پرچم علم را در کشور خود برافراشته و حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور را ارتقا دهیم.
در ادامه دکتر خسرویان، به چالش‌های حوزه‌های مهارتی در کشور اشاره کرد و گفت: این دو روز اجلاس فرصت مناسبی است تا رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای مسائل دانشگاه را از چشم‌اندازهای گوناگون بررسی کنند و با برنامه‌ها، سیاست‌ها و شاخص‌های عملکرد دانشگاه آشنا شوند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: چالش‌های حوزه مهارتی مهم‌ترین محور تعامل و هم‌اندیشی در این اجلاس خواهد بود و بررسی و ارائه راه‌حل‌های جدید در رفع چالش‌های مطرح‌شده مورد انتظار است.

مجله زندگی
ارسال نظر