شکارچی پیرزنان دستگیر شد

جمال شیطان، متهم به زورگیری و کلاهبرداری از زنان مسن و مردم ساده در حالی که همه شواهد و قرائن ثابت کننده مجرم بودن اوست، در یک عملیات انتظامی و اطلاعاتی پیچیده دستگیر شد.
شکارچی پیرزنان دستگیر شد
کد خبر : ۱۲۷۰۵

اواسط دی ماه، پیرزنی ۶۰ ساله با حضور در کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی از مسافرکشی شکایت می کند که نه یک انسان بلکه خود شیطان است و با اسلحه سرد، اقدام به زورگیری از او کرده است که فقط یک گردنبد آن ۶۰۰ میلیون ریال ارزش مالی داشته است. پس همین مسئله باعث می شود که پرونده برای یافتن مجرم شیطان صفت به پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شود.

سرهنگ کارآگاه وحید ذاکری رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا، درباره دستگیری یک زورگیر در جنوب شهر تهران گفت: طی شکایات تعدادی از شهروندان مبنی بر زورگیری یک  مسافرکش نما، تیم تحقیقات پایگاه دهم پلیس آگاهی وارد عمل شد و طی یک هفته، متهم دستگیر شد.

وی ادامه داد: شکات بیشتر بانوان مسن بودند. این افراد در شکایت خود اظهار کردند که یک فرد مسافرکش نما با سمند کرم مدل پایین، آنها را سوار و پس از جلب اعتماد آنها وارد مسیر فرعی شده و در خیابان های خلوت با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری کرده است.

سرهنگ ذاکری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵ نفر از شکات در پایگاه دهم پلیس آگاهی حضور پیدا کرده و این فرد را شناسایی کرده اند تاکید کرد: همین شخص روش دیگری نیز داشته است. او تحت عنوان صاحب یک بنگاه املاک، واحد خالی خود را برای فروش و اجاره با قیمت پایین به شهروندان معرفی کرده و سپس هنگامی که افراد برای قولنامه در خانه حاضر می شدند، پول این افراد را کلاهبرداری کرده است.

رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی در پایان درباره ارزش ریالی سرقت های این فرد تاکید کرد: با توجه به حضور ۱۵ نفر از شکات در اداره دهم آگاهی این فرد تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال فقط از این افراد زورگیری و کلاهبرداری داشته است کمااینکه هنوز این امکان وجود دارد که تعداد شکات افزایش داشته باشد.

یکی از طعمه های این زورگیر خشن پیرزن ۷۰ ساله ای است که به سختی فارسی حرف می زند. نزدیک ۵۰۰ میلیون ریال از اموال او توسط جمال شیطان به سرقت رفته است. اما آن چیزی که برای هردوی این افراد اهمیت زیادی دارد، ترس و وحشتی است که به جانشان افتاده است.

در این میان جمال شیطان نه تنها مشغول به زورگیری بوده، بلکه کلاهبرداری نیز کرده است. یکی از مالباختگان در این زمینه می گوید: برای درمان مغز و استخوان پسرم از مهاباد به تهران آمدیم و مدتی را در خانه خواهرم زندگی می کردم که دکتر گفت حتما باید یک خانه جداگانه و تمیز برای سلامت بچه داشته باشیم. پس تمام زندگی ام را در شهرستان برای فروش گذاشتم، و یک خانه نیز در مهرآباد جنوبی پیدا کردم که صاحب آن همین فرد بود. ۵۰ میلیون تومان از من بیعانه گرفت و قولنامه ای نوشتیم که یک دفعه دبه کرده و قولنامه را پاره و ما را نیز از خانه بیرون کرد. بعد از آن اتفاق من نه تنها نتوانستم خانه ای خریداری کنم بلکه شرایط نیز روز به روز برای منی که یک کارگر ساده ساختمانی هستم، بدتر شد.

سراغ جمال شیطان رفتیم تا با او گفت و گویی داشته باشیم.

چرا این کارها را انجام داده ای؟

هرکسی امروز مرا به یک چیزی متهم می کند اما هیچ کدام از این کارها را من انجام نداده ام. هیچ فیلمی مبنی براینکه من چنین کاری کرده ام نیز وجود ندارد.

اما این افراد تو را شناسایی کرده و حتی خرابی صندلی عقب ماشین تو را به یاد دارند؟

آنها اشتباه می کنند و آن ماشینی که آمار آن را می دهند برای من نیست.

بنا بر این گزارش؛ متهم به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی اش در اختیار کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

 

منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر