متقاضیان خودرو از بزرگ‌ترین طرح پیش فروش ایران‌خودرو عقب نمانند

گروه صنعتی ایران‌خودرو به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب، سی‌ودومین طرح پیش‌فروش محصولات خود را که از آن به عنوان بزرگ‌ترین طرح پیش‌فروش خود نیز یاد می‌کند و وعده کرده که تعداد انبوهی از انواع محصولات خود را برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دارندگان خودروهای فرسوده عرضه کند.
متقاضیان خودرو از بزرگ‌ترین طرح پیش فروش ایران‌خودرو عقب نمانند
کد خبر : ۱۲۷۴۱

گروه صنعتی ایران‌خودرو از امروز (پنجشنبه) در آستانه دهه فجر دو طرح پیش‌فروش یکساله چهار محصول خود را برای سه گروه متفاضیان (عادی، مادران و دارندگان خودروهای فرسوده) به روش قرعه‌کشی و الزام تعریف حساب وکالتی و همچنین طرح فروش فوق‌العاده وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز خارج از چرخه قرعه‌کشی و بدون الزام تعریف حساب وکالتی و بلوکه شدن بخشی از وجه خودرو پیش از ثبت‌نام را اجرایی می‌کند.
گروه صنعتی ایران‌خودرو به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب، سی‌ودومین طرح پیش‌فروش محصولات خود را که از آن به عنوان بزرگ‌ترین طرح پیش‌فروش خود نیز یاد می‌کند و وعده کرده که تعداد انبوهی از انواع محصولات خود شامل وانت آریسان دوگانه‌سوز، راناپلاس، سورن پلاس بنزینی و پارس با موتور XU۷ برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دارندگان خودروهای فرسوده عرضه کند.
یکی از موضوعات مهم این طرح این است که برای اولین بار، طرح فروش محصولات ایران‌خودرو با پیش‌ شرط تعریف حساب وکالتی و واریز بخشی از وجه علی‌الحساب خودرو برگزار می‌شود.
به این منظور متقاضیان عادی ضمن حصول اطمینان از احراز شرایط عمومی ثبت‌نام، بایستی برای افتتاح حساب وکالتی با مراجعه به سامانه اینترنتی یکی از بانک‌های ملی، ملت، سپه، تجارت و صادرات از  ۱۱ تا ۱۷ بهمن ماه (۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از ثبت‌نام)، نسبت به تکمیل فرم وکالتی نزد بانک اقدام کرده و میزان موجودی برابر با ۹۰ میلیون تومان از وجه خودرو که در بخشنامه تعیین شده به حساب تعریف شده و تایید شده توسط بانک، واریز کنند تا اینکه تا زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی در حساب مسدود باشد. را در حساب خود نگه‌داری کنند.
متقاضیان عادی بایستی ، نسبت به افتتاح حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل اقدام کرده و به میزان مبلغی که در بخشنامه تعیین خواهد شد، موجودی این حساب را تکمیل کنند.
تاکید می‌شود که مادران و متقاضیان نوسازی خودروهای فرسوده از موضوع افتتاح حساب وکالتی مستثنی هستند.
همانطور که اشاره شد، طرح مذکور از امروز (پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ ماه) به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. مشتریان حائز شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir برای ثبت‌نام اولیه و شرکت در قرعه‌کشی اقدام کنند.
زمان قرعه‌کشی سه روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام، در نظر گرفته شده است.
مشتریان منتخب در قرعه‌کشی نیز با تکمیل الباقی وجه، مطابق پیش پرداخت اعلامی در بخشنامه حداکثر ظرف پنج روز کاری، نسبت به انتقال وجه از طریق درگاه رسمی ایران‌خودرو و تکمیل ثبت‌نام اقدام خواهند کرد. پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی و مشخص شدن فهرست برندگان، متقاضیانی که برنده نشده‌ باشند، می‌توانند ساعت ۲۴ یا ۷ صبح فردای آن روز، نسبت به برداشت مبلغ از حساب خود اقدام کنند.
شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان عادی، علاوه بر واریز ۹۰ میلیون تومان از وجه خودرو، همچون روال سابق، اختصاص یک دستگاه به هر کدملی، فاصله خرید ۴۸ ماه از هر دو خودروساز، عدم پلاک انتظامی فعال، گواهینامه معتبر و شماره تلفن همراه به‌نام متقاضی  است.
یادآوری می‌شود که شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان طرح ویژه مادران، اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی و شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی ذکر و تاکید شده است که دارا بودن گواهینامه در طرح ویژه مادران الزامی نیست و حتی برای مادران زیر ۱۸ سال (البته دارای دو فرزند و بیشتر) امکان‌پذیر است و برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرایط اختصاص یک دستگاه به هر کدملی، و شماره تلفن به‌ نام متقاضی لحاظ می‌شود. 

ایران+خودرو

آغاز فروش فوق‌العاده وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز ایران خودرو
همچنین گروه صنعتی ایران‌خودرو از ساعت ۱۱ صبح امروز (پنجشنبه ۱۳ بهمن)، طرح فروش فوق‌العاده وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز ویژه متقاضیان عادی را خارج از فرآیند قرعه‌کشی عرضه می‌کند.
متقاضیان از ساعت مذکور تا زمان تکمیل ظرفیت و حداکثر تا روز دوشنبه هفته آینده (۱۷ بهمن ماه) فرصت دارند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی اقدام به ثبت درخواست خود کنند.
گفتنی است که الزام تعریف حساب وکالتی و واریز  وجهی خودرو در حساب‌ها و مسدود شدن آن، در این طرح وجود ندارد و لحاظ نمی‌شود.
در این طرح فروش فوق العاده تنها دو شرط هر کدملی یک دستگاه خودرو و دارا بودن گواهینامه معتبر رانندگی لحاظ می‌شود.
تاکید می‌شود با توجه به همزمانی اجرای این بخشنامه با طرح پیش‌فروش دهه مبارک فجر، متقاضیانی که نسبت به خرید در این بخشنامه اقدام کنند، امکان خرید از بخشنامه پیش‌فروش چهار محصول را نخواهند داشت.
بزرگ‌ترین طرح فروش ایران خودرو
گروه صنعتی ایران خودرو هم زمان با فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگ ترین طرح پیش فروش محصولات خود را به اجرا می گذارد.
در این طرح تعداد انبوهی از انواع محصولات گروه صنعتی ایران خودرو عرضه می شود که موعد تحویل آن حداکثر یک ساله درنظر گرفته شده است. 
این طرح پیش فروش برای سه گروه متقاضیان عادی، قانون جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده به اجرا گذاشته خواهد شد. 
در این طرح صرفا متقاضیان عادی باید ضمن حصول اطمینان از احراز شرایط عمومی ثبت نام، نسبت به افتتاح حساب وکالتی نزد بانک های عامل که به زودی اعلام خواهد شد اقدام کرده و به میزان مبلغی که در بخش نامه تعیین خواهد شد، موجودی این حساب را تکمیل کنند. 
افتتاح حساب وکالتی مختص متقاضیان عادی بوده و شامل متقاضیان قانون جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده نمی شود.

ایران+خودرو (1)


شرط فروش ایران خودرو
درپی ثبت نام 10 میلیونی در قرعه کشی قبلی محصولات ایران خودرو که شانس برنده شدن متقاضیان واقعی را به شدت کاهش داده است،  از این پس تنها افرادی می‌توانند در فروش خودرو توسط خودروسازان شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و مبلغ خودرو از طریق بانک مسدود می‌شود.​
این موضوع پیش از این برای شرکت سایپا اجرایی شده بود، به طوری که در هفته گذشته 70 هزار دستگاه خودرو توسط گروه سایپا پیش‌فروش شد که فقط هشت هزار و 500 نفر از آن استقبال کردند.
با توجه به اینکه شرط یاد شده در این عرضه رعایت شد و مشتریان ملزم به واریز پول برای ثبت‌نام شدند، شرایط مشابه قرعه کشی (لاتاری) 10 میلیون نفری ایران‌خودرو را شاهد نبودیم و فقط مشتریان واقعی در این طرح شرکت کردند.
در عرضه جدید روز سه‌شنبه هفته جاری گروه سایپا و همچنین عرضه هفته آینده گروه صنعتی ایران‌خودرو، هر دو خودروساز ملزم به رعایت این ضابطه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت شدند.
بر اساس این گزارش؛ در طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران‌خودرو که از 17 تا 25 دی‌ماه برگزار شد، بیش از 10 میلیون نفر برای خرید 20 هزار دستگاه خودرو سورن پلاس دوگانه‌سوز، پژو پارس سال با موتور XU و رانا پلاس برای سه گروه متقاضی عادی، طرح مادران و خودرو‌های فرسوده ثبت‌نام کردند که برخی مسوولان عنوان «لاتاری ملی» را به آن دادند.
جزییات بیشتر از پیش شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی ایران خودرو
شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو، این است که خریدار کل پول مورد نیاز را در یک حساب بانکی معروف به حساب وکالتی داشته باشد و این پول در زمان قرعه‌کشی مسدود شود تا در صورت برنده شدن، بانک پول را به‌حساب کارخانه واریز کند. در دوره‌های گذشته قرعه‌کشی خودرو، افراد تنها به‌صرف اینکه گواهینامه رانندگی دارند، پلاک فعالی به اسمشان ثبت نشده یا از سال ۱۳۹۸ به این طرف از دو کارخانه داخلی خودرو نخریده بودند، می‌توانستند به سایت مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند. در مواردی یک‌فرد، برای کل اعضای خانواده اسم‌نویسی می‌کرد و گزارشاتی درباره وقوع تخلفات سازمان‌یافته مثل اجاره کارت ملی جهت ثبت‌نام در قرعه‌کشی خوردو بودیم.
شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو، باعث می‌شود بخش قابل‌توجهی از این تخلفات کاهش پیدا کند و سیاهی‌لشکر‌ها فرصت شرکت در قرعه‌کشی و کاهش شانس متقاضیان واقعی را نداشته باشند. این شیوه همچنین افرادی که رندانه قدم جلو می‌گذارند، ولی ناگهان به هیبت فروشنده حواله در می‌آیند را هم از دور خارج می‌کند و نهایتا یک هدف دارد؛ واقعی‌تر کردن تقاضا.
حساب وکالتی پیش از این، هنگام فروش خودرو در بورس کالا به گوشمان خورده بود. حساب وکالتی را می‌توان نزد بانک‌های معتبر کشور افتتاح کرد. بعد از آن لازم حساب را به اندازه حضور در قرعه‌کشی یا پیش‌پرداخت شرکت در عرضه‌های بورس، شارژ کرد. در زمان شروع عرضه (یا قرعه‌کشی) بانک به‌طور خودکار موجودی حساب وکالتی را اندازه رقم مورد نیاز بلوکه می‌کند و در صورتی که شخص برنده شود، همان مقدار پول را به حساب فروشنده انتقال می‌دهد. افرادی که شانس با آن‌ها یار نبوده و نتونسته‌اند در قرعه‌کشی برنده شوند یا پیشنهادشان پذیرفته نشده، می‌توانند ظرف مدت ۲۴ ساعت به پول خود دسترسی پیدا کنند.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو با اشاره به تعداد بالای شرکت کنندگان در طرح فروش محصولات این شرکت گفت: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.
کیوان پناهی با بیان این که در طرح فروش فوق‌العاده 4 محصول ایران خودرو، 9 میلیون و 600 هزار نفر ثبت‌نام کردند، گفت: در این مرحله 21 هزار دستگاه خودرو عرضه شد که 50 درصد به طرح جوانی جمعیت و 50 درصد هم به مشتریان عادی اختصاص یافت.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: در این دوره 9 میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به تعداد خودرو‌های عرضه شده درصد برنده شدن را برای متقاضیان پایین می‌آورد.
وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.
آقای پناهی ادامه داد: در میان خودرو‌های عرضه شده نظیر پژو پارس، سورن و رانا، خودروی پژو پارس با بیشترین استقبال از سوی متقاضیان مواجه شد.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: به دلیل مشکلات اینترنت در هفته گذشته و مشکلاتی که برای متقاضیان پیش آمد ما هم زمان ثبت نام را تمدید کردیم.
وی افزود: اعلام نتایج هم معمولا 48 ساعت طول می‌کشد تا شرایط ثبت نام کنندگان مبنی بر داشتن گواهی نامه و پلاک فعال بررسی شود و اول بهمن ماه اسامی برندگان اعلام  و پیامک هم برای برندگان ارسال شد.
آقای پناهی در پایان گفت: تمامی خودرو‌های تولیدی ایران خودرو هم در بورس عرضه می‌شود و هم به صورت عادی عرضه می‌شوند.

ارسال نظر