چگونه موهای ما از سکته مغزی خبر می‌دهند ؟!

تحقیقات نشان می‌دهد که موهای شما می‌توانند تاریخچه‌‌ای از استرس‌های شما را در خود ذخیره کنند.
چگونه موهای ما از سکته مغزی خبر می‌دهند ؟!
کد خبر : ۱۲۸۴۷

به این ترتیب می‌توان با بررسی چند تار مو خطر ابتلا به حمله قلبی را در یک فرد پیش‌بینی کرد.

بر اساس گزارشی که در نشریه لیو ساینس به چاپ رسیده است دانشمندان متوجه شدند ناراحتی‌ها و نگرانی‌های شما به شکل هورمون استرس به نام کورتیزول در موهای شما ذخیره می‌شوند. به این ترتیب مشکلات کاری، دعواهای خانوادگی، بدهکاری‌ها و خلاصه تمام استرس‌های شما به این شکل در موهای شما ذخیره می‌شوند.

این هورمون در زمان‌هایی که شما احساس ترس می‌کنید یا احساس استرس دارید در جریان خون شما رها می‌شود و در فولیکول‌های خون شما ذخیره می‌شوند. به این ترتیب رشد موهای شما نشان دهنده تاریخچه‌‌ای از استرس‌های گوناگون است.

گیدئون کورن استاد دانشگاه انتاریو نمونه موی ۱۲۰ مرد را جدا کرده و میزان کورتیزول را در ۱.۲ اینچ از موی آن‌ها بررسی کردند. نودادبرتر این اندازه مو معادل با رشد سه ماهه است.

محققان متوجه شدند میزان کورتیزول به طور قابل توجهی در مردانی که دچار حمله قلبی شده‌اند بیش از سایر افرادی است که به بیماری‌های دیگر دچار شده اند.

به این ترتیب محققان متوجه شدند می‌توان با بررسی موی هر شخص ابتلای احتمالی هر فرد را به سکته پیش‌بینی کرد. البته این تنها تاثیر استرس روی موی سر نیست. این نگرانی‌ها می‌تواند باعث ریزش موی سر و تغییر رنگ مو هم بشود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ساناپرس
مجله زندگی
ارسال نظر