خودکشی خانم دکتر زنان پس از فوت زن باردار !

دادسرای جنایی تهران برای یک پزشک زنان که عمل غیرقانونی سقط جنین انجام داده و باعث مرگ زن باردار شده بود، کیفرخواست صادر کرد اما خانم دکتر به زندگی خودش پایان داده بود.
خودکشی خانم دکتر زنان پس از فوت زن باردار !
کد خبر : ۱۲۸۸۹

این حادثه مهر سال گذشته اتفاق افتاد. روز حادثه خبر فوت خانم دکتری که با خوردن تعدادی قرص به زندگی خودش پایان داده بود به تیم جنایی پایتخت اعلام شد. جسد خانم دکتر که پزشک زنان و زایمان بود در مطبش در غرب تهران پیدا شده بود اما کسی نمی‌دانست که او با چه انگیزه‌ای به زندگی خود پایان داده است.

در جریان بررسی‌های پلیسی، مأموران متوجه شدند که مدتی قبل از فوت خانم دکتر، زن جوانی در مطب وی جانش را از دست داده بود. این زن به همراه شوهرش به مطب خانم دکتر مراجعه کرده بود تا جنین ۱۴هفته‌ای خود را سقط کند، اما هنگام عمل جانش را از دست داده بود.

در این شرایط مأموران به سراغ شوهر زن جوان رفتند و او گفت: همسرم در هفته چهاردهم بارداری بود که در سونوگرافی به ما گفته شد بچه دچار مشکل ژنتیک است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم عمل سقط جنین انجام دهیم اما این کار غیرقانونی بود. در نهایت خانم دکتری را پیدا کردیم که حاضر بود عمل را انجام دهد. به مطب وی رفتیم و او برای انجام عمل سقط جنین همسرم را به اتاق برد اما کمی بعد وحشت‌زده از اتاق خارج شد و گفت که همسرم و جنینش در جریان عمل فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از این حادثه از او شکایت کردیم و بازپرس پرونده برای خانم دکتر و منشی مطبش قرار قانونی صادر کرد چراکه در بازرسی از مطب وی، وسایل و لوازمی کشف شد که نشان می‌داد او دست به سقط جنین غیرقانونی می‌زده است و پرونده در جریان بود که متوجه شدم خانم دکتر به زندگی خودش پایان داده است.

با خودکشی این پزشک معلوم شد که وی پس از عمل سقط جنین مرگبار روی بیمارش به‌شدت متاثر و دچار عذاب وجدان شده بود. همچنین وی به‌خاطر اتهامی که در برابر آن قرار گرفته و می‌بایست در دادسرای جنایی تهران حاضر می‌شد، دچار استرس زیادی شده بود و همه اینها باعث شده بود که تصمیم هولناکی بگیرد و به زندگی خودش پایان بدهد.

حالا با گذشت بیش از یک سال از این ماجرا، تحقیقات در این پرونده از سوی قاضی وحید ناصری، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران تکمیل و به صدور کیفرخواست منجر شده است.

براساس کیفرخواست صادرشده، متهم اصلی که پزشک زنان بوده و فوت شده است، متهم به قتل شبه عمد و پرداخت دیه شده که با توجه به مرگ وی، دیه باید از اموال او پرداخت شود.

از سوی دیگر، مادرِ زن فوت‌شده هنگام عمل و همسرش به معاونت در سقط جنین متهم شده‌اند و در این شرایط پرونده برای رسیدگی نهایی به دادگاه کیفری ارسال شد.

منبع :
همشهری
مجله زندگی
ارسال نظر