بهشت زهرا(س) مبلغی تحت عنوان عوارض قبور از شهروندان دریافت نمی کند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: سازمان بهشت زهرا(س) هیچ مبلغی را تحت عنوان عوارض قبور از شهروندان دریافت نخواهد کرد.
بهشت زهرا(س) مبلغی تحت عنوان عوارض قبور از شهروندان دریافت نمی کند
کد خبر : ۱۲۹۶۵

حسین نظری در پایان یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دریافت عوارض از محل قبور و اعداد و ارقامی مبنی بر دریافت عوارض سالانه به مبلغ ۱۶۴ هزار تومان برای هر قبر و حدود یک میلیون تومان تحت عنوان مقبره‌ها، گفت: به هیچ عنوان ما عوارضی در قالب این مواردی که مطرح شده نداریم. بنای ما این است که تحمیل جدیدی در حوزه خدمات شهری برای شهروندان نداشته باشیم و این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی افزود: از گذشته و تا به امروز در قالب بهای خدمات هزینه‌ای بر اساس مصوبه شورا از خانواده متوفیان در هنگام دفن و کفن امواتشان دریافت می شد که این رویه از سنوات پیش بوده و خواهد بود و به جز مبلغ تحت عنوان بهای خدمات؛ شهرداری تهران بنایی برای دریافت پول در قالب عوارض و ... ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: به هر ترتیب برای نگهداری امنیت قبور هزینه‌هایی توسط مجموعه سازمان بهشت زهرا انجام می شود و ما نیز بنا داریم این هزینه‌ها را به صورت شفاف اعلام کنیم ولی این مسئله به این معنا نیست که شهروندان مبالغی را تحت عنوان عوارض قبور در طول سال پرداخت کنند.

نظری با تاکید براینکه سازمان بهشت زهرا(س) هیچ مبلغی را تحت عنوان عوارض قبور از شهروندان دریافت نخواهد کرد، افزود: تنها هزینه‌های پرداختی مربوط به کفن و دفن اموات است که این مبالغ نیز در زمان دفن اموات توسط خانواده هایشان به سازمان بهشت زهرا پرداخت می شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر