خبر ناخوشایند از افزایش یارانه‌ها

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: به سبب عدم وجود منابع پایدار و برای جلوگیری از کسری بودجه دولت افزایشی برای یارانه‌ها پیش‌بینی نشده است.
خبر ناخوشایند از افزایش یارانه‌ها
کد خبر : ۱۳۱۲۴

افزایش یارانه در سال ۱۴۰۲؟ - وزیر اقتصاد: پیش بینی نشده است.
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: به سبب عدم وجود منابع پایدار و برای جلوگیری از کسری بودجه دولت افزایشی برای یارانه‌ها پیش‌بینی نشده است.
همچنین معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درباره وضعیت یارانه و حذف یارانه بگیران پردرآمد در سال آینده گفت: قرار نیست افراد جدیدی حذف شوند و برنامه‌ای در این باره نداریم. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود اطلاع رسانی خواهد شد. داریوش ابوحمزه گفت: اعتبارات یارانه‌های نقدی ۳۱۵ هزار میلیارد تومان است که همانند امسال است. حذف دهک‌های پردرآمد دهک دهم درآمدی در سال جاری اجرا شد. یکی از سیاست‌های مهم کمک به هدفمند شدن سیاست‌های اجرا شده توسط بقیه دستگاهای دولت است. قرار نیست افراد جدیدی حذف شوند و برنامه‌ای در این باره نداریم. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث کالابرگ الکترونیکی، حکم مربوط به عرضه کالاهای اساسی براساس قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ در ارتباط با قانون بودجه سال جاری است و باید دید که آیا این حکم در لایحه بودجه سال آینده تکرار خواهد شد یا خیر.
افزایش دوبرابری کمک هزینه نانوایان سراسر کشور از شب گذشته
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: دولت سیزدهم در عمل به وعده خود، بعنوان اولین گامِ فاز دوم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، کمک هزینه نانوایان در سراسر کشور را از شب گذشته به دو برابر افزایش داد.
سید احسان خاندوزی در نشست خبری خود با اشاره به زلزله اخیر خوی گفت: مردم عزیز خوی گرفتار زلزله شدند و امیدوارم کمک‌هایی که از سوی دستگا‌های اجرایی صورت می‌گیرد به نحو مطلوب صورت گیرد و باید بگویم شبکه‌های بیمه‌ای هم حوادث و هم درمانی برای آسیب‌دیدگان دیده شده است.
سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: در فصل پاییز امسال ۱۴۰۱ نسبت به پاییز سال گذشته بیش از ۵۳۰ هزار نفر خالص اشتغال در کشور صورت گرفت که مجموع شاغلین به ۲۴ میلیون و ۷۰ هزار رسیده است. نرخ بیکاری به ۸/۲ درصد یعنی پایین‌ترین نرخ خود  رسیده است.
وی ادامه داد: در بخش خدمات میزان اشتغال به ۵۲۲ هزار نفر رسیده است. در بخش کشاورزی ۱۸۳ هزار نفر در بخش کشاورزی کمتر از سال قبل به دلیل کاهش باران‌ها اشتغال را داشتیم. نرخ بیکاری در مردان ۶/. کاهش داشته است و به ۷ درصد رسیده است و این نرخ در  زنان ۱/۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
خاندوزی درباره افزایش کمک هزینه نانوایان گفت: دولت سیزدهم در عمل به وعده خود، بعنوان اولین گامِ فاز دوم طرح هوشمندسازی  یارانه آرد و نان، کمک هزینه نانوایان در سراسر کشور را از شب گذشته به دو برابر افزایش داد.
وی با بیان این‌که ان‌شاالله طی ماه جاری به تدریج شناورسازی سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز به اجرا در خواهد آمد، اظهار داشت: یعنی محدودیت سهمیه آرد هر نانوایی برداشته می‌شود و هر نانوایی هر میزان آردی که تبدیل به نان کرده را باید به مردم بفروشد. بعلاوه درصدی بیشتر، می‌تواند برای دوره بعد آرد یارانه‌ای دریافت کند.
خاندوزی تاکید کرد: یارانه نان حذف نخواهد شد و هیچگونه محدودیتی برای خرید مردم ایجاد نخواهد شد میزان یارانه نان از ۷۰‌ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است
سخنگوی دولت درباره شروط زائد در صدور مجوزهای کسب و کار گفت: حدود ۲۳۰ هزار کار آفرین توانسته‌اند بدون حضور در دستگاه و ارگانی از درگاه ملی ثبت ملی مجوزها مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند.

مجله زندگی
ارسال نظر