چه آپارتمانی برای زوج‌های جوان مناسب است؟

پیش از ازدواج و رفتن زیر یک سقف،بعد از موضوع پراهمیت شغل و درآمد طرفین، دومین مورد ضروری، داشتن آپارتمان یا خانه‌ٔ مناسب است.
چه آپارتمانی برای زوج‌های جوان مناسب است؟
کد خبر : ۱۳۱۷۵

 برای آغاز زندگی مشترک که مترادف کلمات زیر یک سقف رفتن است، وجود یک خانه متناسب با شرایط طرفین جزو ملزومات است. شاید عده‌ای فکر کنند، پیدا کردن خانه به همان‌اندازه که برای بقیه خانواده‌ها اهمیت دارد، برای زوج‌های جوان هم به همین منوال است؛ اما در واقعیت اینطور نیست. برای یک زوج جوان که تجربهٔ مستقل زندگی کردن را ندارند، خانهٔ اولیه باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. آکادمی املاک دیوار قصد دارد درباره خانه یا آپارتمان مناسب زوج‌های جوان اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهد. شما به عنوان فردی که در کار مشاورهٔ املاک هستید، باید از این نکات اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین با ارائهٔ این نکات به زوج‌های جوانی که به دنبال خانه یا آپارتمان هستند، می‌توانید به آن‌ها در انتخاب مورد مناسبشان کمک کنید. مواردی که باید به آن‌ها گوشزد کنید، به قرار زیر است:

آپارتمان نقلی پیدا کنید

اینکه یک زوج برای اول زندگی به سراغ چه متراژی برای اجاره یا خرید آپارتمان بروند، بستگی مستقیم به بودجه و درآمدشان دارد. درصد کمی از زوجین هستند که در اول زندگی به خاطر تمکن مالی آپارتمان‌های با متراژ بالا را انتخاب می‌کنند. اما عدهٔ زیادی هم هستند که به دنبال یک خانهٔ‌ کوچک یا  آپارتمان نقلیمی‌گردند.وقتی خانه کوچک باشد، لاجرم حجم و تعداد وسایل خانه هم باید کمتر شود. وقتی وسایل کمتری بخرید، قاعدتا کمتر به خرج می‌افتید و حتی می‌توانید پول بیشتری پس‌انداز کنید. به این ترتیب بالاجبار، تنها وسایلی را می‌خرید که به آن‌ها نیاز دارید. به جز این، خرید یا اجاره آپارتمان کوچک می‌تواند وقت کمتری از شما برای انجام نظافت منزل بگیرد. با وجود شرایط سخت امروز که مرد و زن هر دو شاغل بوده و قسمت عمده وقتشان صرف کار بیرون از منزل می‌شود، نظافت و مدیریت یک خانه کوچک قطعا به زمان و انرژی کمتری نیاز دارد. با خرید یا اجاره یک خانه کوچک وقت کمتری را صرف نظافت کرده و زمان بیشتری برای استراحت پیدا می‌کنید.

چرا آپارتمان نوساز مناسب‌تر است؟

هر دو گروه از زوجین یعنی چه گروهی که تمکن مالی خوبی دارند و به عنوان قشر مرفه محسوب می‌شوند و چه گروهی که جزو طبقهٔ متوسط جامعه به حساب می‌آیند؛ هر دو به احتمال زیاد به دنبال آپارتمان‌های نوساز هستند.آن‌ها باید در ساختمان سرپایی ساکن شوند که در سال‌های اول با توجه به دغد‌غه‌های ابتدایی زندگی مشترک، درگیر جزییات و تعمیرات آن نشوند. برای مثال باید کابینت‌ها نو باشد و کف خانه سرامیک، سنگ و یا پارکت مناسبی داشته باشد. همچنین با وجود وسایلی که عروس و داماد تازه تهیه کرده‌اند، یک خانهٔ نوساز با وجود تجهیرات نو و دست اول،انتخاب بهتری می‌تواند برایشان باشد.

 

بیشتر بخوانید:

کدام مدل مبل برای آپارتمان‌های کوچک مناسب است ؟

 

امنیت ساختمان و محله را در نظر بگیرید

در مرحلهٔ بعد، امنیت ساختمان و بعد هم محله در اولویت قرار دارد. اگر هر دو نفر شاغل هستید و ساعاتی از روز را در خانه سپری نمی‌کنید، برای امنیت خانه به شما استفاده از قفل و حفاظ­های مناسب را پیشنهاد می‌کنیم.اگر هم خانم در منزل است و به قولی خانه‌دار است، باز هم باید از امنیت محله و ساختمان مطمئن بود تا حضور تنهایی وی برای مدتی که همسر در منزل حضور ندارد، مشکلی ایجاد نکند. می‌توان این را در نظر گرفت که در ساختمان‌هایی با تعداد واحد بالا، وجود سرایدار می‌تواند ویژگی مثبتی باشد.

امکانات اطراف را بررسی کنید

فرایند پیدا کردن خانه زمان‌بر است، چون باید موارد متعددی را مخصوصا برای سکونت یک زوج در نظر گرفت. برای شروع زندگی بهتر است به دنبال خانه‌ای در نزدیکی محل کارتان باشید. با این کار دیگر مجبور نیستید، مدت زمان زیادی را در مسیر رفت‌و‌ٱمد برای رسیدن به محل کار و یا برعکس سپری کنید. با این تمهید هزینه‌های رفت‌وآمد خود را هم کاهش می‌دهید. ضمن اینکه قادر خواهید بود مبلغی را هم برای خانواده پس‌انداز کنید.مورد دیگر که برای زوج‌های جوان در اولویت قرار دارد، این است که چون تازه وارد زندگی جدید شده‌اند، ممکن است رفت‌و‌آمد بیشتری داشته باشند. به همین دلیل هم نزدیک بودن به مراکز خرید به خصوص مجاورت خانه با میادین میوه و تره‌بار می‌تواند کار مهمان‌داری را برای زوج‌های کم‌تجربه راحت‌تر کند.

قرارداد بلندمدت ببندید

در زمان قرارداد برای اجارهٔ آپارتمان نوسازیا آپارتمان نقلی، بهتر است با صاحب‌خانه درباره مدت قرارداد به توافق برسید. حتما می‌دانید که اسباب‌کشی می‌تواند وسایل خانه را دچار آسیب کند. بنابراین سعی کنید با صاحب‌خانه برای مدت یک سال بیشتر به توافق برسید تا در پایان یک سال، مجبور به تخلیهٔ خانه نشوید.

از میزان شارژ و قوانین مطلع شوید

یکی دیگر از چیزهایی که شاید اصلا به نظر مهم نیاید، موضوع مبلغ شارژ و قوانین آپارتمان مورد نظر شماست. بسیار اهمیت دارد که شما به عنوان مستاجر جدید و یا حتی مالک،قبل از عقد قرارداد اجاره و خرید از قوانینی که در آپارتمان باید رعایت شود، اطلاع کامل داشته باشید.مبلغی که ماهیانه برای شارژ ساختمان هم باید پرداخت شود را حتماً قبل از اجاره‌ٔ خانه و یا خرید ملک جویا شوید. در آپارتمان­هایی که مجهز به آسانسور هستند، مبلغ شارژ بیشتری باید پرداخت شود و البته قوانین مربوط به حمل بار و تعداد نفرات هم در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر