کدام معلمان مشمول اضافه حقوق می‌شوند ؟

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش به دانشجومعلمان ورودی ۹۸ که در کلاس‌های درس آموزش می‌دهند، هزینه‌ای به عنوان حق‌التدریس را به حقوق آنها اضافه می‌کند.
کدام معلمان مشمول اضافه حقوق می‌شوند ؟
کد خبر : ۱۰۶۴۸

رضا مرادصحرایی امروز درباره تدریس دانشجومعلمان ورودی ۹۸ در کلاس‌های درس اظهارکرد: قبلا این تصمیم گرفته شده بود که دانشجومعلمان سال ۹۸ با توجه به کسری شدید معلم برای تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی با بیان اینکه مقطع ابتدایی برای تدریس این دانشجومعلمان انتخاب شد، افزود: تعداد این دانشجومعلمان نزدیک به ۱۵ هزار نفر بود که کمتر از هفت هزار نفر آنها در کلاس‌های درس حاضر شدند و اکنون هم درس می‌دهند و هم درس می‌خوانند که آموزش و پرورش باید این موضوع را جبران کند.

مرادصحرایی یادآورشد: دانشگاه فرهنگیان هم به این دانشجومعلمان در بحث آزمون‌ها و ادامه راه کمک می‌کند و همچنین قرار است که هزینه به صورت حق التدریس به آنها داده شود.

بحث تدریس دانشجومعلمان ورودی ۹۸ از فروردین ۱۴۰۱ مطرح شد، حسین خنیفر رییس سابق دانشگاه در این خصوص اعلام کرد که باتوجه به کمبود معلم در آموزش وپرورش، ورودی های سال ۹۸ را که قاعدتا باید در ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل کنیم، زودتر برای تدریس در مدارس وارد آموزش و پرورش می‌شوند و براین اساس قرار است که آنها واحدهای باقی مانده را آخر هفته‌ها بگذرانند.

این دانشجو معلمان از مهر ۱۴۰۱ وارد کلاس‌های درس شدند و آموزش خود آنها در دانشگاه به روزهای آخر هفته موکول شد.

بازنگری در کسورات

وی همچنین درباره کسورات دانشجویان ورودی ۹۸ اظهار کرد: کسورات دانشجویان ورودی ۹۸ احتیاج به یک بازنگری دارد، آنهایی که همچنان از خوابگاه استفاده می‌کنند، کسورات را دارند اما آنهایی که در کلاس مجازی شرکت می‌کنند، اگر بیش از ۲۵ درصد باشد که البته این ۲۵ درصد هم برای این دانشجومعلمان زیاد است، باید به شیوه قبل از حضوری شدن یعنی دوره کرونا برگردند.

رییس دانشگاه فرهنگیان افزود: باید مصاحبه گرفته شود و از کسورات آنهایی که مجازی تحصیل‌ می کنند و سرکلاس نیستند، کم کنیم.

مرادصحرایی گفت: هر زمان که این تصمیم گرفته شود، از مهر امسال انجام می‌دهیم.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر