واکنش آمریکا به اعدام‌های اخیر در ایران ؛ این اعدام‌ها باید متوقف شوند

وزارت خارجه دولت جو بایدن اجرای احکام اعدام دو عامل شهادت سیدروح‌الله عجمیان یکی از نیروهای حافظ امنیت را در ناآرامی های اخیر ایران به شدت محکوم و تهران را برای اجرای این احکام، تهدید به فشار بیشتر کرد.
واکنش آمریکا به اعدام‌های اخیر در ایران ؛ این اعدام‌ها باید متوقف شوند
کد خبر : ۱۰۷۳۳

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در تداوم موضعگیریهای مداخله جویانه دولت بایدن مدعی شد اجرای احکام اعدام به منظور سرکوب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالیکه در قبال تازه ترین اعدام در کشورش سکوت کرده است، درباره ایران ادعا کرد: ما محاکمه ساختگی و اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را به شدت محکوم می‌کنیم.

پرایس با ادعا اینکه این اعدام ها جزء اصلی تلاش رژیم برای سرکوب اعتراضات است ، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد: ما به همکاری با شرکا برای پیگیری پاسخگو کردن ایران در قبال این سرکوب بیرحمانه، ادامه می دهیم.

پیش از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، رابرت مالی، نماینده ویژه این کشور در امور ایران با ادعای حمایت از حقوق مردم ایران مدعی شد: از اعدام دو جوان ایرانی دیگر توسط رژیم ایران پس از محاکمه‌های ساختگی آنها وحشت زده شده ام. این اعدام‌ها باید متوقف شوند. ما و دیگر کشورها در سراسر جهان به پاسخگو کردن مقامات ایران ادامه خواهیم داد.

 

منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر