سردترین شهر ایران کجاست ؟

«شهرکرد» با ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به‌عنوان سردترین مرکز استان‌های کشور اعلام شد.
سردترین شهر ایران کجاست ؟
کد خبر : ۱۱۳۶۸

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد با ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین مرکز استان‌های کشور به ثبت رسید.

مهران چراغ‌پور، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: در ادامه روزهای سردی که در سطح چهارمحال و بختیاری با آن روبرو بودیم، با اینکه دما چند درجه‌ای افزایش داشت، اما شهروندان این استان دمای زیر صفر درجه را تجربه می‌کنند.

وی افزود: شهرستان بن با ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهرستان چهارمحال و بختیاری بود، در همین مدت شهرکرد نیز با ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین مرکز استان‌های کشور به ثبت رسید.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی روز گذشته برای برخی نقاط استان بارش‌های برف را شاهد بودیم، بیشترین میزان این بارندگی‌ها برای مالخلیفه با ۱۰ میلی‌متر، لردگان ۷ میلی‌متر و کوهرنگ ۶ میلی متر بود که ۵ سانتی متر ارتفاع برف جدید در این شهرستان است، در حال حاضر ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ به ۱۰۰ سانتی متر رسیده است.

چراغ‌پور عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امروز بارش‌های پراکنده‌ایی در ارتفاعات به‌وقوع بپیوندد و بیشتر افزایش ابر انتظار می‌رود.

او خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود یک سامانه بارشی که کمی تضعیف شده است از صبح روز سه‌شنبه تا اواخر وقت در سطح چهارمحال و بختیاری فعال باشد، فعالیت این سامانه عمداً به صورت برف و در نواحی جنوبی به‌صورت باران و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: وزش باد به نسبت شدید است و بروز پدیده‌هایی چون مه، کاهش دید و کولاک برف در گردنه‌ها، ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

چراغ‌پور به شهروندان چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: طی روز سه‌شنبه از ترددهای غیرضروری در سطح استان خودداری کنند.

او بیان کرد: با خارج شدن سامانه بارشی از چهارمحال و بختیاری برای اواخر هفته مجدداً هوای سرد و ماندگاری آن در سطح استان را خواهیم داشت.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر