آزادی مهدی هشمی رفسنجانی از زندان

سید وحید ابوالمعالی وکیل مهدی هاشمی از آزادی او از زندان خبر داد.
آزادی مهدی هشمی رفسنجانی از زندان
کد خبر : ۱۱۵۱۸

ابوالمعالی اظهار داشت: مهدی هاشمی بهرمانی که از تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ برای اجرای حکم ۱۰ سال حبس در زندان اوین بود، امروز آزاد شد.

وی افزود: آزادی مشروط مهدی هاشمی در شرایطی اجرا می شود که ۳ سال از امکان صدور حکم آزادی مشروط او و بیش از ۷ سال از آغاز حبس او گذشته است.

ابوالمعالی خاطرنشان کرد: فایزه هاشمی خواهر مهدی هاشمی نیز همچنان در بند نسوان زندان اوین در بازداشت به سر برده و منتظر صدور حکم دادگاه است.

mehvv

جزییات خبر آزادی مهدی هاشنی

خبرگزاری میزان مرکز رسانه ای قوه قضابیه جززیات آزادی مشروط مهدی هاشمی پس از ۷ سال زندان و پرداخت جزای نقدی و اجرای حکم شلاق را بیان کرد.

مهدی هاشمی بهرمانی  پس از ۷ سال زندان و پرداخت جزای نقدی و اجرای حکم شلاق  به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

مهدی هاشمی ۱۸ مرداد سال ۹۴ از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به اتهام مشارکت در ارتشا، اختلاس، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور به ۱۰ سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

براساس حکم صادر شده، شروع حبس مهدی هاشمی در تاریخ ۱۸ مرداد سال ۹۴ آغاز شد.

مهدی هاشمی در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ بخشی از جزایی نقدی را پرداخت کرد و در تاریخ ۱۷ دی ۱۴۰۱ نسبت به ردمال و پرداخت مابقی جزای نقدی اقدام کرد، همچنین حکم شلاق نیز نسبت به وی اجرا شد.

در تاریخ ۲۷ دی ۱۴۰۱ دادیاری اجرای احکام دادسرای تهران با آزادی مشروط مهدی هاشمی موافقت کرد.

وکیل مهدی هاشمی در این مورد گفت: آزادی مشروط مهدی هاشمی در شرایطی اجرا شده که ۳ سال از امکان صدور حکم آزادی مشروط او و بیش از ۷ سال از آغاز حبس او گذشته است.

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر