ورود کدام کالاها به کشور ممنوع است؟ واردات تابوت، سوپ و آبگوشت هم ممنوع شد؟!

وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرست ۲۱۵۰ قلم کالای دارای ممنوعیت واردات را برای سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.
ورود کدام کالاها به کشور ممنوع است؟ واردات تابوت، سوپ و آبگوشت هم ممنوع شد؟!
کد خبر : ۳۶۰۰

پس از گذشت ۶ ماه از سال جدید و پیگیری‌های متعدد رسانه‌ای برای اعلام فهرست کالا‌های مشمول ممنوعیت واردات در سال ۱۴۰۱، فهرست دو گروه کالایی ۴ و ۲۷ که مشمول ممنوعیت واردات هستند، اعلام شد.

در گروه کالایی چهار، ۱۵۵۰ قلم کالا مشمول ممنوعیت واردات شده اند. این گروه، کالا‌های لوکس یا دارای تولید مشابه ساخت داخل را شامل می‌شود که براساس مصوبه سران قوا در سال ۱۳۹۷ و اختیاری که به وزیر صمت برای افزایش تعداد این کالا‌ها داده شد؛ ورود آن‌ها به کشور ممنوع شده است.

 

الاغ، ماهی‌های زینتی، انواع لابستر، برخی صیفی جات و محصولات کشاورزی، پوست مرکبات، انواع چای، غذا برای سگ و گربه، سنگ لوح، عود و سایر فرآورده‌های معطر، انواع صابون، کف پوش و پادری، انواع زیورآلات چرمی، صنایع دستی، لباس‌های زنانه و دخترانه، مردانه و پسرانه، پتو و زیرانداز سفری، عصا، شلاق و تازیانه، سنگ مرمر و تراورتن، قوطی کمپوت و کنسرو، بیل و بیلچه و قیچی باغبانی، انبر دست، قاب عکس، ماشین لباسشویی، چرخ دوزندگی، شیرآلات بهداشتی، آمبولانس و انواع عروسک از جمله کالا‌های هستند که در این گروه کالایی قرار گرفته اند.

گروه ۲۷ نیز مجموعه کالا‌هایی است که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت در فهرست کالا‌های ممنوع برای واردات قرار گرفته اند و ۶۰۰ قلم کالا را شامل می‌شود. انواع ماهی‌های خوراکی، پرندگان زینتی، سگ و گربه معمولی، صدف ها، سوپ و آبگوشت و فرآورده‌های مربوط به آنها، مواد پاک کننده دندان، تابوت، نخ ابریشم، آبگرم کن‌های خورشیدی، روده و شکمبه حیوانات از جمله اقلام ممنوعه‌ای هستند که در گروه کالایی ۲۷ قرار گرفته اند. این کالا‌ها با مجوز دفاتر تخصصی وزارت صمت مجوز واردات دریافت می‌کنند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر